29 באוגוסט 2013

טארט תאנים צנוברים ודבש


תאנה הינה פרי מושלם. אחת משבעת המינים, היא פרי עתיק יומין שצמח על עץ מקסים עוד הרבה לפני שחשבנו אנחנו להגיע לעולם, התאנה מזוהה עם יציבות, וסיון רוכשת לו כבוד גדול!
בצק העלים, על בסיס חמאה כמובן (שנמצא במרכולים) הוא קל מאד לרידוד והעבודה מולו אינה דורשת תעודת גמר, לכן כל  המלאכה פה מסתכמת בהקצפה פשוטה ואפיית בצק.
איך אפשר להתעלם מהתאנים היפות שנמצאות בכל פינה? להן הוספנו הזלפה קטנה של דבש (בכל זאת ראש השנה...) וקצת צנוברים קלויים לאיזון הטעמים והמרקמים. בהחלט קינוח שכל אחד יכול.
זהו קינוח חגיגי וקל, תפרגנו לעצמכם.
חג שמח
ובעיקר שנה טובה,
רונה
לטארט תאנים:
בצק עלים על בסיס חמאה (רצוי! להשיג במעדניות)
8 תאנים פרוסות ל6 פלחים כל אחת או ל4 אם הן קטנות
חבילת פטל טרי
3 כפות צנוברים קלויים
כף דבש
לקרם:
כוס שמנת חמוצה (10% של מחלבת באפלו מעולה!!!)
רבע כוס שמנת מתוקה
2 כפות סוכר דמררה בהיר.
אבקת סוכר


לעבודה:
1. פותחים את הבצק ובעזרת תחתית של תבנית קפיצית קורצים שני עיגולים. מעבירים אותם לתבניות מרופדות בנייר אפייה. על עיגול אחד עוברים עם מזלג ומחוררים אותו. מכניסים את העיגולים להקפאה.
2. מחממים תנור ל200 מעלות.
3. בינתיים מכינים את הקרם: מקציפים את השמנת המתוקה עם הסוכר, כשהקצפת יציבה מקפלים לתוכה את השמנת החמוצה. מכסים ומכניסים לקירור.
4. מוציאים את הבצק מהמקפיא ומפזרים על שני העיגולים אבקת סוכר ומכניסים לתנור החם לכ30 דקות או עד שתפוח ואפוי לגמרי.


5. בעזרת הידיים לוחצים בעדינות על הבצקים להשטיח אותם קצת. מניחים את העיגול המחורר על צלחת הגשה ומוזגים עליו את הקרם. מסדרים את התאנים עליו ובין התאנים את הפטלים. מפזרים את הצנוברים ומזליפים את הדבש. מפזרים אבקת סוכר על העיגול הנותר ומניחים אותו מעל.



1. אפשר במקום לכסות את הטראט פשוט להכין עוד טארט...
2. את שאריות הבצק עלים לא לזרוק! לרדד למשטח, לפרוס לפרוסות ולבזוק פרמזן מגורר ומלח. לגלגל אותם ולהכניס למקפיא. לאפות ב200 מעלות למקלות מלוחים.

פורסם לפני שנה: סלט חסות עם קלמרי קריספי ואוטב ספייסי. לינק כאן.
Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה