14 ביוני 2012

סופלה שוקולד אמיתי!



נו חברים חמדמדים....יש לי מילה של כבוד או לא? הבטחתי קינוח שוקולד והבאתי לכם את הדבר האמיתי. תוכנית מגירה ממש, נשק סודי שיכול לפתור לכם בעיות שאתם לא מסוגלים לייצר בכלל.
שימו לב... היו מרוכזים, אני מרגישה שעוברת בכם המחשבה המופרכת ש"סופלה" זה לא בשבילכם כיוון שראיתם בכל מיני תוכניות טלוויזיה שעושים מזה דראמה. בחיי שאתם תרגישו מחוננים אחרי שתכינו את זה (למרות שזה די פשוט), ותציגו את המופע הזה "כמו קוסם ששולף שפן" (אריק אינשטיין).
אתם מכינים את השניים וחצי דברים הללו מראש רק לא מקציפים את החלבונים והחלמונים (אבל כן מערבבים טוב טוב את החלמונים עם הסוכר). כשמסתיימת הארוחה והמסובים רכונים מנומנמים סביב השולחן ומדמיינים איזו עוגת שמרים מטופשת שתתפיח להם בבטן את כל האוכל המעולה שהכנתם מהפוסט הקודם או זה שלפניו, אתם מרכיבים צ'יק צ'אק לפי ההוראות, 15-20 דק' בתנור.....מי שותה מה וכמה סוכר... והופ זה בחוץ.
מיותר יהיה מצידי לספר מה קורה כשזה מוכן... רזים, רזות, ספורטאים, ספורטאיות, כן דיאטה, לא דיאטה תראו בעצמכם. שבת מקסימה וקרירה לכולנו.
כמו תמיד, גם הפעם, אני, יותר מכם, מאמינה בכם.
ב ה צ ל ח ה  רונה.



 לסופלה: 
כלי חסין אש שמכיל 2 ליטר (אפשר למזוג לכלי 2 ליטר מים ולבדוק אם מתאים) 
80 גר' חמאה ועוד קצת לשימון התבנית
1/3 כוס + כף סוכר
240 גר' שוקולד מריר משובח (אני משתמשת ב65% מוצקי קקאו)
רבע כפית מלח
1 כף ליקר, אני השתמשתי בליקר פרלין, אפשר בגרנד מרנייה או לפי הטעם
6 חלמונים מביצים גדולות
8 חלבונים מביצים גדולות

לעבודה:
1. מחממים תנור ל190 מעלות. משמנים בנדיבות את התבנית בעלת השוליים הדי גבוהים. מפזרים את כף הסוכר מעל החמאה ומכניסים למקרר או למקפיא.

תבנית לא אידיאלית אבל זה מה שהיה לי
2. ממיסים את השוקולד עם החמאה, אני עושה את זה במיקרו לאט לאט. להיזהר לא לשרוף את השוקולד. מערבבים למרקם חלק וסמיך.


3. בקערת מערבל מקציפים את החלמונים (הצהובים) עם הסוכר עד לקצף מאד בהיר, תפוח, סמיך ויציב. לא ניתן להקציף את החלמונים יתר על המידה אז לא לפחד להקציף. (בערך 3-4 דקות).
מקפלים את החלמונים לתוך תערובת השוקולד.


4. מנקים טוב טוב עם סבון את המטרפה ומקציפים את החלבונים עם המלח, מקציפים לקצף יציב, כאן כבר צריך להיזהר לא להקציף יתר על המידה כי החלבונים יתפרקו ויאבדו מהגמישות שלהם. לכן לעמוד ליד המקציף וכשכל החלבונים הפכו לקצף להפסיק. (ראו תמונה).


5. מעבירים כרבע מכמות קצף החלבונים לתערובת השוקולד ומערבבים (ככה אנחנו גורמים לתערובת השוקולד להיות קלה יותר ויהיה לנו קל יותר לקפל את תערובת השוקולד עם יתר קצף הביצים).
מקפלים בעדינות את יתר קצף הביצים לתוך תערובת השוקולד. מעבירים לתבנית המשומנת שמחכה לנו בקירור.


6. מכניסים לתנור שהספיק בינתיים להתחמם. זמן האפייה תלוי בהרבה גורמים, בינהם התנור עצמו וסוג התבנית. אני השתמשתי בכלי רחב יחסית ולכן נמוך יותר ולקח לי בדיוק 15 דקות. הסופלה אמור להיות אפוי מבחוץ ומבפנים הוא אמור להיות לח מאד אבל לא נוזלי. המטבח אמור להיות מלא בריח שוקולד והסופלה אמור לתפוח מעל התנבנית. אפשר להוציא את הסופלה מהתנור לעשות פתח במרכז עם כפית ולהציץ. אם לא מוכן אפשר להחזיר לתנור. מגישים מיד!

סופלה מושלם!
 7. אני מגישה עם רוטב שוקולד שאני מכינה בזמן שהסופלה בתנור. בקערה שמים 60 גרם שוקולד מריר ושליש כוס חלב ממיסים במיקרו ומערבבים לרוטב חלק. כשהסופלה מוכן אני מגישה לשולחן, פותחת בעזרת שתי כפיות את מרכז הסופלה ומוזגת קצת מרוטב השוקולד. ולכל אחד בצלחת מוסיפה קצת מהרוטב.


Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


תגובה 1: