13 בדצמבר 2012

דג במרינדת מיסו. מתכון של נובו.

בחיים שלי, אבל בחיים שלי לא אכלתי דג מושלם כמו הגירסה הזו.
קודם כל, לוקוס הוא דג שאני מאד מאד אוהבת. דג לבן עם ריח מתקתק של חלב, עדין מאד, רך ונעים לחך.
המרינדה הזו, אם אני לרגע אשים בצד את טעמיה , נדבקת לדג, ממש מחלחלת את שיכבתו החיצונית ומעט כובשת אותו (ואותי). השילוב של סאקה, מירין ומיסו ממלא את חלל הפה בטעמים שאני ,בין ביס לביס התמלאתי פליאה והשתוממות "מהסך הכל" שהשילוב המנצח הזה גורם לסועד.
ככה, כמו שאתם רואים בתמונה, מיד אחרי שסיון צילמה,  הגיע תורי לאכול... זו היתה המנה הראשונה... המנה השנייה נראתה בדיוק אותו דבר ...
מצטערת שאני חוזרת על עצמי... בחיים שלי לא אכלתי דג מושלם כמו הדג  הזה. חובה לנסות!

סוף שבוע נעים
שבת שלום חברים
חג שמח,
באהבה
רונה

למרינדה:
המרינדה תספיק ל2 פילטים גדולים של לוקוס ( ניתן להכין חצי כמות ואף להכפיל)

100 מ"ל סאקה, 1/3 כוס + 1 כף
100 מ"ל מירין, 1/3 כוס + 1 כף
300 גרם מישחת מיסו לבנה בהירה , או כוס ורבע בדחיסות
150 גרם סוכר, 3/4 כוס
לדג:
כל פילה של דג לבן יתאים, גם מוסר ים, לברק ואפילו הדניס. פילה שלמים או פרוסים למנות.
במסעדות של נובו מרינדה זו מוגשת על דג קוד שחור אותו לא ניתן להשיג בארץ בדרך כלל. הקוד השחור הוא דג מאד בשרני ומאד עבה. זמן הצלייה משתנה מדג לדג, לברר עם המוכר את זמן הצלייה הרצוי. אפשר לטגן את הדג על הצד עם העור ואז לכסות במכסה או להכניס לתנור למספר דקות. 


לעבודה:
1. מביאים את הסאקה והמירין לרתיחה בסיר מעל להבה גבוהה. מנמיחים את האש ומוסיפים את משחת המיסו. מערבבים עד שהמשחה מתפרקת ומתמזגת עם הנוזלים. מוסיפים את הסוכר, מגביהים את הלהבה ומערבבים עד שהסוכר נמס. מניחים בצד עד שמתקרר לטמפרטורת החדר.



2. מכסים את הפילה במירנדה, מכסים ומכניסים לקירור (למספר שעות ועד שלושה ימים). ככל שהדג ישאר במרינדה יותר זמן כך מרקמו יהיה רך יותר וספוג בטעמים. אחרי נסיונות רבים החלטתי שיממה ללוקוס שהוא פילה גדול זה בול לטעמי.


3. מוציאים את הדג מקירור כשעתיים לפני שמתכוננים להכניסו לתנור. מחממים תנור ל200 מעלות חום עליון (גריל)!!!
4. מסירים בידיים את הרוטב מהדג (לא לשטוף!), מניחים על תבנית וצולים כ10 דקות עד שהדג משחים. (עידכון: לאחרונה התחתלי לצלות את הדג עם העור כלפי מעלה והטעם והמרקם משובח בהרבה. העור יוצא קריספי ומגן על בשר הדג שיוצא רך ונימוח) מעבירים את התנור לאפייה, כלומר לא לגריל ומשאירים את החום כמו שהוא (כלומר 200 מעלות) לעוד כרבע שעה. הדג לא מכוסה כל הזמן. הזמן בתנור תלוי בעובי הנתח. אני השתמשתי בלוקוס שהוא דג יחסית עבה וזה היה הזמן המדויק.
5. הכי טעים להגיש בליווי אורז לבן, לינק למתכון כאן.


Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


7 תגובות:

  1. מחפשת הרבה זמן דג עם מיסו. נראה פשוט ומדהים!

    השבמחק
  2. היי
    איך להדפיס את המתכונים הנפלאים שלך?

    השבמחק
    תשובות
    1. שאלה טובה. חייבת להתארגן על זה. בינתיים תצלמי את המסך ואז תוכלי להדפיס אותו.
      תודה!!!

      מחק
  3. היי סיוון,
    המתכון נראה מדהים! אני מתכוונת להכין את זה עם נתחים של סלמון. האם אפשר להכין את זה רק בתנור? אם כן אז כמה לכמה זמן ובאיזה חום??

    תודה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. גם עם סלמון יוצא נפלא. תעקבי בדיוק אחרי ההוראות. אותו חום. יכול להיות שתצטרכי להשאיר מספר דקות יותר בגלל עוביו של הדג. תוציאי אותו ותפתחי קצת עם מזלג לבדיקת רמת ההכנה.

      מחק
  4. הי סיון. אני רוצה להכין הדג לפי המתכון ויש לי שאלה לגבי הבישול. את מציינת שאת צולה את הדג עם העור למעלה ואחכ מעבירה לאפייה. האם בשר הדג חא נדבק לתבנית ככה? האם את הופכת את הדג לאחר הצלייה עם העור מטה וכך באפייה לאחר מכן הוא לא נדבק?
    תודה אדי.

    השבמחק
  5. היי איזה תחליף יכול להיות לסאקה? יין אורז יתאים?

    השבמחק