28 בפברואר 2013

שדרות של צלעות טלה צלויות מעל קוביות תפוחי אדמה

  

צלעות טלה הן קלאסיקה. מי שחייו ללא בשר אינם חיים שלמים ומי שלא משתגע על בשר, כשמדובר בצלעות טלה יש קונצנזוס. צלעות הטלה הן אחד מסוגי הבשר המשובחים שיש, בשר עדין נקי משומן (בורסייה הזו של השדרה), קל מאד לעיכול ובאמת שייך לנבחרת המובילה.
הצלחת המנה תלויה אך ורק באיכות הבשר שקניתם (סיון קנתה במרינדו). יש לכם 20 דקות בתנור ו100 אחוזי הצלחה.
סיון בחרה תפוחי אדמה חתוכים קטן בכדי שיצלו בזמן שהטלה בתנור, האורז הוא הברקה של הרגע האחרון (שאריות מיום האתמול), בתנור הוא הופך לקריספי ועוטף את תפוחי האדמה בקראנץ' ואל תקראו לי רונה אם זו לא התוספת המושלמת.
פוסט מנצח לחג שמח!
רונה.

לצלעות הצלויות מעל תפוחי אדמה: 
שדרות של צלעות לפי כמות הסועדים (בערך 4 צלעות לסועד) לבקש מהקצב לחשוף את העצמות ולהסיר את שכבת השומן
תפוחי אדמה
שמן זית
מלח ופלפל שחור גרוס
שיני שום כתושות
אורז מבושל ומוכן לאכילה (לא חובה)


   

1. מוציאים את הצלעות מהמקרר כשעה לפני הכנסתן לתנור. מורחים אותם בשמן זית ומפזרים פלפל שחור גרוס בנדיבות.
2. מחממים תנור ל250 מעלות. מקלפים את תפוחי האדמה ופורסים לפרוסות לרוחב וכל פרוסה חותכים לקוביות (הרעיון הוא שהתפוחי אדמה יספיקו להתרכך). מניחים את התפוחים על תבנית אפיה מערבבים עם מעט שמן זית, מעט שום כתוש, מלח, פלפל ועם האורז המבושל. מכניסים לתנור החם ל10 דקות.


3. מוציאים את תפוחי האדמה מהתנור ומניחים את הצלעות מעל. מכניסים לתנור החם (חייב להיות חם מאד 250 מעלות) ל10 דקות. מורידים את החום ל180 מעלות (בזמן שהתבנית נשארת בתנור) ומשאירים עוד 10 דקות. מוציאים מהתנור. מעבירים את הצלעות לקרש חיתוך ופורסים בקלות בין הצלעות. מפזרים מלח גס ומגישים עם התפוחי האדמה.






Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


תגובה 1: