26 במרץ 2014

אורז הפוך עם לימונים מקורמלים

אם חשבתם שתקבלו אורז לבן וצח לערב החג אז טעיתם! שוב...
וזה לא שיש לי משהו נגד אורז כשלעצמו, אבל אני הרבה יותר שמחה ועליזה כשיש בו ענינים, ואם הופכים אותו ויש לו טוסיק שרוף וקריספי, אני צוהלת.
אז סיון הכינה ארוחה... לוקוס... אורז... ממש בקטנה, וכיוון שחיבתי הגדולה ללימון אינה סוד כבר שנים, החליטה להיות יצירתית איתו.. החליטה והצליחה.
פרי הדר עסיסי שניצלה לו עם קצת סוכר והופך לסוכריה משובחת, הוא למביני ענין. הטעם מלווה אותנו עוד דקות ארוכות, מתפצפץ בפה ועושה שמייח. אז הנה לכם מן אורז שכזה שיהיה לכם טעים מאד וישאיר טעם של עוד.. (אני שונאת חרוזים אבל ככה יצא).
חג שמח
אהבה גדולה
רונה


 לאורז ההפוך:
3 כוסות אורז בסמטי
שמן זית
כרישה שלמה גדולה חצויה לאורכה ופרוסה לפרוסות דקות
חופן של עלי נענע  - קצוצים
חופן של עלי בזיליקום - קצוצים
2 חופנים של חמוציות יבשות
פילטים של לימון
מלח ופלפל
לימון שלם שטוף ופרוס לפרוסות דקות
2 כפות סוכר


לעבודה:
1. מרתיחים בסיר גדול מים כמו לפסטה. כשרותח מוסיפים כף מלח ואת האורז ומערבבים. לאחר כ4 דקות שהאורז משנה את צבעו ללבן, מסירים מהאש ומעבירים למסננת.
2. בינתיים, מטגנים את הכרישה בקצת שמן זית עד שמתרככת ומזהיבה קלות, מוסיפים את עלי הנענע והבזיליקום, את החמוציות ואת פלחי הלימון. מערבבים וממליחים ומפלפלים. מערבבים עם האורז.


3. משמנים בעזרת כ4 כפות שמן את סיר הטפלון ומפזרים סוכר בתחתית, פיזור קליל, כ2 בפות. מסדרים את פרוסות הלימון בצפיפות על הסוכר מדליקים להבה גבוהה לכ7 דקות או עד שצבע הלימונים טוב לכם. לא הופכים את הלימונים!!! עורמים את האורז על הלימונים, לא מהדקים ומנמיחים ללהבה הנמוכה ביותר. מוזגים מעל האורז 3 כפות (זו לא טעות - 3 כפות!) מים ומכסים. מבשלים כשעה. האורז מתאדה לאיטו.



4. מצמידים צלחת הגשה לסיר והופכים את הסיר על הצלחת. לי נדבקו כמה לימונים לתחתית הסיר, העברתי אותם בקלות למקומם מעל האורז.



עוד המלצות לחג:
פורסם לפני שנה: פולקעס ממולאים, הכי חגיגיים!


פורסם לפני שנתיים: שפונדרה במייפל! כל כך טעים וכל כך קל להכנה!


Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


4 תגובות:

  1. נראה יפה,ונשמע טעים.אך האם הלימונים לא נשרפו?הם אכילים?

    השבמחק
    תשובות
    1. הלימונים נהיו כמו סוכריה: מרירה, חמוצה ומתוקה. אצלי אוהבים את המראה הזה אבל יש לך שליטה מלאנ לגבי מידת העשייה של הלימונים. תקראי במתכון ותעצרי את הקירמול כשהצבע ייראה לך. חג שמח!

      מחק
  2. מתכון נהדר , אוהבת את השחום והקריספי הזה ....

    השבמחק