9 ביולי 2015

עוגיות מהירות ללא אפייה


לא בטוחה מה תפס את תשומת ליבי כשתצלום של העוגיות האלו עבר לי בפיד של האינסטגרם. אולי הצבע השוקולדי, אולי ההבטחה להכנה מהירה או אולי שאין צורך באפייה, כנראה שהשילוב של השלושה. בכל מקרה מיד נכנסתי לגוגל והקלדתי את שמם של העוגיות. נתקלתי בעשרות מתכונים ולכל מתכון שפורסם היו עשרות תגובות. מסתבר שהעוגייה הזו היא סופר פופולרית ולכל בית מתכון משלו. הבסיס זהה, אופן ההכנה זהה אבל הכמויות וסוג הקוואקר שונים. אחרי קריאה של כמעט כל מתכון החלטתי על עוגייה משלי, לא כל כך מתוקה, חמאת בוטנים עם שברים ועם קוואקר מהיר הכנה.
העוגיות מאד פשוטות להכנה, אך עם זאת יש כמה מוקשים - רק קקאו איכותי! אני השתמשתי בולרונה שאותו ניתן להשיג בקוק סטור ובמעדניות. זמן הרתיחה - מצידי תשימו סטופר וכמות הקוואקר - עד ״שנתפס״.
תרתיחו מים לקפה,
גשו להכין, אנחנו בדרך...
שבת מתוקה
אהבה גדולה
סיון ורונה
לטבעונים: היה מתכון שהחליף את החמאה בשמן קוקוס ואת החלב בחלב קוקוס ולמתכון מלבד קוואקר הוסיפו גם קוקוס. פעם הבאה אנסה אותו.אה וגם את הסוכר החליפו בסוכר קוקוס שהוא מעולה!

לעוגיות:
1/2 כוס חלב (השתמשתי ב2% כי זה מה שהיה לי)
100 גרם חמאה
4 כפות אבקת קקאו משובחת - על זה יקום ויפול דבר - לדעתי.
1 כוס סוכר
1 כוס חמאת בוטנים חלקה או עם שברי בוטנים
1/4 כפית מלח
1 כפית תמצית וניל, אמיתית ברור!
3 כוסות שיבולת שועל (קוואקר) להכנה מהירה (בערך, הסבר בהמשך)


לעבודה:
1. מניחים סיר על הגז. מניחים בסיר את החלב, החמאה, הקקאו והסוכר. לא מדליקים את האש! קודם מכינים את כל שאר המרכיבים מדודים בקערות. שהכל יהיה מוכן. גם 2 תבניות מרופדות בנייר אפייה או ניילון נצמד וגם קערה ריקה. 
2. עכשיו אפשר להדליק את האש לבינונית מתחת לסיר. מביאים לרתיחה תוך כדי עירבוב. נותנים לרתוח בדיוק דקה. מסירים מהאש.


3. מוסיפים את החמאת בוטנים ומערבבים עד שחלק, מוסיפים את הוניל והמלח ומערבבים. מוסיפים כ3/4 מהשבולת שועל ומערבבים ורואים אם יש צורך להוסיף עוד, אם כן אז מוסיפים. המטרה שבסוף בעזרת כפית נניח עוגיות על התבניות. אז רק אתם תדעו להגיד מתי די עם השיבולת שועל.
4. מעברים מיד לקערה כי הסיר חם והתערובת תתייבש מהר. ומהקערה לוקחים כף ומעבירים לתבנית. מעבירים למקרר להתקרר וזהו! כל כך טעים. אין ספק שעוגייה זו תהיה אורחת קבועה אצלי במטבח.



לינקים לפוסטים שהתפרסמו בעבר בבלוג:
פורסם לפני שלוש שנים: עוגת סופלה שוקולד מימי ״קרם פרש״
פורסם לפני שנתיים: סלט שעועית ירוקה עם לוזים
פורסם לפני שנה: טארט נקטרינות הפוך



Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה