17 בספטמבר 2017

"סינייה״ קציצות עדשים מעל קונפי עגבניות. טבעוני.


בא העורב אצל הזרזיר. מי זו מי אתם תחליטו, אני רק אספר שהיה מעניין מאד.
כוהנת עולם הבריאות, עטורת השבחים, הילית סביר צידון,  הגיחה למטבח של סיון (שבתוכי תוכה היא טבעונית אדוקה) והמופע התחיל.
עגבניות בשלות נשלחו לתנור, עדשים מונבטים הפכו ברגע לקציצות שחומות ומגרות והטחינה שנמזגה מעל כל המופע היתה הגונג שסיכם את החגיגה!
להנביט - נשמע כמו עבודה חקלאית. אני  - קוראת לזה השרייה וסינון. היתרונות עולים על עבודת ההכנה, יותר חלבון, מינרלים ואנזימים תומכי עיכול ועוד שפע של יתרונות, יהיה קצר יותר עם תגלגלו.
חג שמח חברים אוהבים,
שתהיה שנה שמחה וטובה
פעם הבאה אני במטבח, יהיה פחות בריא - מבטיחה!
אהבה גדולה וגעגוע עז
רונה
לינק לאתר של הילית שהיא נטורופטית במקצועה ומעבירה סדנאות בישול בריא






ל״סינייה״:  
מתכון ל7 קציציות, תכפילו חופשי
לקונפי עגבניות:
700 גרם עגבניות שרי בשלות, חצויות
פלפל חריף חצוי לאורך (לא חובה)
1/4 כוס שמן זית
מלח ופלפל
לקציצות עדשים: 
2 כוסות עדשים ירוקים מונבטים 
2 חופני תרד
חופן אגוזים (מלך, שקדים, ברזיל)
כרישה או בצל חתוך קטן ומטוגן ב2 כפות שמן זית
מלח ופלפל
להגשה:
טחינה גולמית
פטרוזיליה קצוצה
לימון חצוי


כמה מילים על הנבטה: לא חייבים אבל ממש כדאי. לא חייבים להכין בבית, אפשר לקנות מוכן בבית טבע, אבל זה ממש פשוט וכל כך מתגמל שחובה לנסות לפחות פעם אחת.
שוטפים עדשים היטב ומשרים במים למשך 24 שעות, שוטפים ומעבירים למסננת, מכסים את המסננת במגבת מטבח ומשאירים לעוד 24 שעות. מכניסים את העדשים לשקיות אטומות ומכניסים לפריזר לשעת הצורך. קלי קלות.


לעבודה:
1. מחממים תנור ל200 מעלות. מניחים את העגבניות והפלפל החריף בצפיפות בכלי שיכול להיכנס לתנור. מוזגים מעל את השמן זית ומפזרים את המלח והפלפל. משאירים בתנור כ45 דקות עד שעה, עד שהעגבניות מגירות מיצים ומשחימות קצת.
2. בינתיים, מכינים את הקציצות. קוצצים את העדשים והתרד במעבד מזון, עד שהעדשים מפוררות. מוסיפים את האגוזים ובפולסים כותשים אותם עד שהם הופכים לפירורים גסים והעדשים נראים כעיסה. המטרה היא שהאגוזים יתנו את הקראנץ׳.


3. מעבירים את עיסת העדשים לקערה ומוסיפים את הכרישה המטוגנת עם השמן. ממליחים ומפלפלים.
4. מחממים מחבת טפלון מעל להבה בינונית, קורצים קציצות מהעיסה, מניחים על המחבת (אין צורך בשמן כלשהו אם המחבת טפלון טובה). כעבור דקות ספורות הופכים לצדם השני ו״מטגנים״ עוד כמה דקות.


5. מניחים את קציצות העדשים על הקונפי עגבניות, מזליפים טחינה גולמית מעל ומכניסים לתנור לכ10 דקות. מוציאים מהתנור ומפזרים את הפטרוזיליה ומגישים עם חצאי לימונים שמאד משדרגים.







Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


תגובה 1:

  1. Thanks for sharing, nice post!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ ship hàng mỹ về Việt Nam uy tín, với dịch vụ mua đồng hồ trên amazon uy tín, tìm hiểu mã vạch của mỹ là bao nhiêu, hướng dẫn cách mua hàng trên ebay về VN và dịch vụ ship hàng từ mỹ uy tín.

    השבמחק