2 במאי 2018

עוגת "סופלה" גבינה

לכל חג יש את המאכל הלאומי שלו, כולם מתהדרים ומתפארים במאכל שלהם, יהיה זה הגפילטע או הצלי או הממולאים או וואטאבר. חופרים בקיצור. אז הנה בא תורינו.
מה היה?
העוגה הזו, בזכות הביצים המוקצפות, נוסקת למרומים ונוחתת בעדינות ומתקפלת לתוך עצמה. זה סופלה. שימו לב לציפוי הסוכר בתבנית שגורם לשיזוף וקריספיות בתחתית ובשוליים, אין לוותר עליו! תשמעו לי!
שיהיה חג שמח ומואר,
אוהבת,
רונה
נ.ב
הסברים חיים בסטורי של סיון באינסטגרם


לעוגת גבינה:
חמאה וסוכר לשימון התבנית

750 גרם ריקוטה פרסקה או גבינת שמנת רגילה, אני משתמשת ב5%
1/2 + 1/2 כוס סוכר
6 ביצים מופרדות
גרד מלימון גדול אחד (או תפוז!)
1/4 כפית מלח
1/4כוס קמח
אבקת סוכר להגשה


לעבודה:
1. משמנים תבנית קפיצית בקוטר 26 ס"מ (או כל תבנית אחרת, אפילו קרמית ואז העוגה מוגשת בתוכה) בחמאה ומפזרים סוכר לכיסוי החמאה. דופקים קלות על התבנית ההפוכה לשיחרור הסוכר המיותר. מחממים תנור ל180 מעלות.
2. מערבבים את הגבינה עם חצי כוס סוכר, , גרד הלימון או תפוז החלמונים ומערבבים עד שחלקץ מוסיפים את הקמח ומערבבים.
3. מקציפים את החלבונים עד שתפוחים ואווריריים ומוסיפים את חצי כוס הסוכר עד שהקצף עבה, חזק ומבריק בדיוק כמו בתמונה למעלה. מערבבים כף עצומה מהקצף לתוך תערובת הגבינה ומקפלים את יתרת הקצף בעדינות לתוך תערובת הגבינה.


4. מעבירים את התערובת לתבנית ומכניסים לתנור החם לכ45 דקות או עד שהעוגה יבשה מלמעלה ורוטטת טיפה במרכז וקיסם שמוחדר לאחד החריצים בעוגה יוצא עם פירורים לחים עליו. אני תמיד באמצע הדרך מסובבת את התבנית בתנור.
5. מניחים לעוגה להתקרר בחוץ כ10 דקות. אם השתמשתם בתבנית קפיצית - מעבירים סכין בצמידות לדפנות העוגה לוודא שהעוגה לא נדבקה לדפנות ומשחררים את הדפנות. כשמתקררת מפזרים אבקת סוכר.






Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה