2 באוגוסט 2012

עוגיה. קצפת. פרי. קינוח.

שבת בבקר... התאספנו אצל סיון... "יהיו קישואים ממולאים בצהרים" אמרה... "דיאטטי" הוסיפה. התישבנו כמו ילדות ממושמעות וחיכינו, אחרי הכל מי לא צריך קצת דיאטה בימי הקיץ החמים? הכל נראה מבטיח. כמה פרכיות אורז עם אבוקדו, קצת סיגריות, קצת פטפטת, קצת קישואים... ואז זה קרה! "פולסים" קטנים של המג'ימיקס שהזיזו אותי באי נוחות. ידעתי! ידעתי שמג'ימיקס בידיים של המאסטרית יביא אחריו איזה שהוא בצק ו... צדקתי. דקות ספורות (ובחיי שאף אחת לא הרגישה שזה קורה), והעוגיה הזו היתה בחוץ. תיק תק  הונחו תאנים שטופלו קלות ומעליהם מעט קצפת רכה.
אין לי מה להוסיף לפעלול הזה שסיון עשתה... לזה קוראים מכה מתחת לחגורה... שכחנו שקיץ, שכחנו את הפרכיות הדיאטטיות, אבל נזכרנו כמה החיים יפים כש"המתוק" בא לבקר.
חברים שלי יקרים, תגידו אתם, נכון שרק מלהסתכל על זה אתם נהיים שמחים???
שבת שלום
באהבה, רונה


לעוגיה:
2 כוסות קמח רגיל ועוד קצת לקימוח משטח העבודה
1 כף אבקת אפייה
1/2 כפית מלח
2+3 כפות סוכר
120 גר' חמאה חתוכה לקוביות וקפואה
1 ביצה גדולה מקושקשת
1/2 כוס + 1 כף חלב
1 חלבון (למריחה על העוגיות)
אבקת סוכר לקישוט
לקצפת:
1 מיכל שמנת לקצפת
1 כף סוכר
1 כפית תמצית וניל שווה
לפרי:
אני השתמשתי בתאנים, הייתי צריכה תאנה וחצי לכל עוגייה. חתכתי כל תאנה לכ6 פלחים קטנים ופיזרתי מעליהם כף וחצי סוכר וכפית לימון סחוט. כל פרי רך בא טוב למנה הזו, לדאוג לרכך אותו עם סוכר ולימון לפי הטעם.


לעבודה:
1. מתחילים בפרי, מניחים בקערה ומוסיפים את הסוכר והלימון, מניחים בצד.
2. מחממים תנור ל220 מעלות. בקערת מג'ימיקס מערבבים את הקמח, אבקת האפיה, 3 כפות הסוכר והמלח.
מוסיפים את החמאה ומערבבים בפולסים עד שהחמאה מתפוררת לגושים בגודל של אפונה בערך (ראו תמונה למטה).


3. מערבבים בקערה את הביצה והחלב ומוסיפים לקערת המערבל ומערבבים בפולסים רק עד שהתערובת נרטבת. (כמו בתמונה למטה).


4. מעבירים את הבצק למשטח מקומח ולשים בתנועות ספורות רק עד שמתחבר. בעזרת האצבעות משטיחים את הבצק לכ2 ס"מ גובה ובעזרת כוס או קאטר קורצים עיגולים בקוטר של כ7 ס"מ.


5. מניחים את עיגולי הבצק על תבנית תנור מכוסה בנייר אפייה. את שאריות הבצק מחברים ושוב משטחים אותו וקורצים עיגולים וכך הלאה עד שהבצק נגמר.


6. מברישים את עיגולי הבצק בחלבון ומפזרים את שארית הסוכר. אופים כ12-14 דקות, עד שהעוגיות זהובות. מוציאים מהתנור ומניחים להתקרר (עדיף על רשת).
7. פורסים כל עוגיה לרוחבה, מניחים את התחתית על צלחת, מסדרים את הפרי יפה על התחתית, מניחים כף קצפת מעל. מניחים בעדינות על הקצפת את חלקה העליון של העוגייה ומפזרים אבקת סוכר מעל.


Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


תגובה 1: