2 בינואר 2014

חמין מקרוני

הסיפור הולך ככה... שכבה לה סיון בנינוחות במיטה, והחלה לקרוא ספר שנקרא "מלכת היופי של ירושלים" שכתבה שרית ישי.
 אני, שלא קראתי ספר מימיי (למעט סידרת "קופיקו" בילדותי) וזאת עקב הפרעות קשות קשות בקשב וגם בריכוז, הסכמתי לשמוע שהספר מקסים, ושבין השורות מוזכר ולא פעם צמד המילים "חמין מקרוני",(צמד מילים שדיבר אליי) וכבמטה קסמים הזקיף את קומתי והפך אותי למרוכזת ונינוחה.
זהו מאכל של יהודי ספרד, וכמו כל מתכון מסורתי, גם כאן יש כמה וכמה גרסאות.
המתכון הזה הוא "קצת" מכל דבר, והוא יצא כל כך טעים, שלכבודו אולי אני אבלע ריטלין ואקרא בכל זאת את הספר.
אפשר להכין הכל אפילו יום קודם, לשמור במקרר ולהכניס לתנור שעתיים שלוש לפני הארוחה. בזמן שהמים לפסטה רותחים והפסטה מתבשלת כל הסיפור מוכן.
תיסתכלו על מה שאכלתי בשבת ותגידו לי אתם מה דעתכם על מזלי הטוב?
אז גם הספר מקסים ומומלץ, גם חמין מקרוני טעים להפליא, נשאר לי רק לברך אתכם בשבת מקסימה ונינוחה
אהבה גדולה
רונה


לחמין מקרוני:
ל5 סועדים, אם יש יותר להכפיל חופשי...
10 פולקע ללא עצם (לבקש מהקצב אבל אפשר גם עם או כל נתח אחר)
בצל שלם פרוס (השתמשתי בסגול)
3 תפוחי אדמה (אפשר לקלף, אני לא מקלפת)
500 גרם ספגטי (אני השתמשתי בגודל 12)
1/2 כוס מים מבישול הספגטי (אם תשכחו אז מים חמים רגילים)
3 כפות גדושות של רסק עגבניות
שמן רגיל
שמן זית
מלח ופלפל

לעבודה:
מחממים תנור ל180 מעלות.
1. "מעמידים" סיר גדול עם מים וכף מלח להרתחה לבישול הספגטי לפי הוראות היצרן למידת "אל דנטה".
2. במחבת רחבה (הכי כייף רחבה ככה יש יותר תפוחי אדמה) שיכולה להיכנס לתנור: מחממים 2 כפות שמן, ממליחים ומפלפלים את הפולקע ומשחימים היטב מכל הצדדים. מעבירים את הפולקע לצלחת ומוסיפים למחבת את הבצל ומטגנים עד להשחמה. (אם יש צורך להוסיף קצת שמן לטיגון הבצל - להוסיף). מעבירים את הבצל לצלחת.


3. אם יש צורך מוסיפים למחבת קצת שמן. פורסים את התפוחי אדמה לפרוסות רחבות ומסדרים בצפיפות בתחתית המחבת, ממליחים ומפלפלים. מדליקים להבה גבוהה ונותנים לתפוחי האדמה להשחים כ7 דקות. זה הזמן להציץ מתחת לתפוחי האדמה ולוודא שהם אכן השחימו ושהם פריכים (לא תהיה עוד הזדמנות, אם לא השחימו, להמשיך בטיגון עד שהצבע לשביעות רצונכם, לפעמים צריך לעזור להם להשחים עם הוספת קצת שמן) ורק אז מסדרים מעל את הפולקע והבצל המטוגן.


4. מסננים את הפסטה (לא לפני ששומרים מהמים בצד) ומחזירים אותה לסיר. מערבבים עם רבע כוס שמן זית, רסק העגבניות, מלח ופלפל. טועמים ומתקנים תיבול. מסדרים את הפסטה מעל הפולקע ומוזגים מעל את חצי כוס המים.
5. גוזרים נייר אפייה כך שיתאים לכיסוי המחבת. משמנים אותו ומצמידים לפסטה (את הצד המשומן מצמידים לפסטה). מניחים על הנייר מכסה קטן יותר בקוטרו מהסיר (ככה הצדדים של החמין גם ישחימו).
6. מכניסים לתנור לשעה ואז מורידים את הטמפרטורה ל120 מעלות לעוד כשעתיים. מוציאים מהתנור, הופכים על צלחת הגשה ומגישים מיד.






פורסם לפני שנה: עוגת תפוחים עם יוגורט וקינמון
פורסם לפני שנתיים: מרק מיסו עם קציצות דגים
Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


20 תגובות:

  1. מדהים במראהו. וודאי גם בטעם.

    השבמחק
  2. מדהים במראהו. וודאי גם בטעם.

    השבמחק
  3. יצא מאד טעים, פריך , ניתן להשאיר יותר משעתיים בתנות בחום נמוך.
    שבת שלום

    השבמחק
  4. הרגת אותי עם הצבע השחום הזה,
    זה נראה סופר טעים!

    השבמחק
  5. היי סיון ,
    משאירה לך פה גם הודעה, רוצה להכין היום , אודה אם תסבירי איך להניח את נייר האפייה המשומן? החלק המשומן על הפסטה ? או למעלה ? וגם 3 שעות בישול יספיק להכנת התבשיל ? תודה שוב וסליחה על הניגוז'

    השבמחק
  6. שלום סיון ! ניסיתי יצא מצויין. ממש ליקקו את האצבעות ודרשו עוד. אני רוצה (בשביל פסח ... ) לנסות עם אורז. יש לך עצות ו/או הוראות הפעלה ? לא עולה לי בראש הוראות מדוייקות. אשמח ! תודה, ויום נעים, סיון

    השבמחק
    תשובות
    1. אז ככה... הכל אותו הדבר עם התפוחי אדמה והעוף. את העוף להשחים אקסטרא טוב. את האורז לבשל כמו שמבשלים פסטה אבל רק 4 דקות ולסנן. להמליח ולפלפל ולערום מעל העוף והתפוחי אדמה. למזוג 3 כפות מים! לכסות ולבשל על אש נמוכה כשעה. תסתכלי באינטרנט על מתכונים של אוש פאלו בכדי להשוות ולקבל רעיונות. העיקר שיהיה חג שמיייח!

      מחק
    2. תודות ! חג שמייח וטעים

      מחק
  7. שוב אני (ממשיכה) - אולי איכשהוא בשילוב המתכון הזה שלך ? (אבל בלי להשמיט את העוף) ? http://www.sivanskitchen.co.il/2014/03/blog-post_26.html

    תודה !
    סיון

    השבמחק
  8. טוב הסתבכתי עם הכתיבה, מתנצלת. רק רוצה אופציה של חמין מקרוני עם אורז במקום המקרוני בגלל פסח :))) אם עולה לך בראש. תודה וסליחה על הניג'וז

    השבמחק
  9. סיון שלום ובוקר טוב,
    ניסיתי את המתכון שלוש (!) פעמים תמיד יצא טעים אבל (!) אף פעם, לא משנה מה עשיתי, צידי הספגטי לא יצאו "שרופים/חרוכים/מאוחדים" כמו בתמונה. נשארו כלאחר חליטתם. אמנם נהיו חומים/"חמיניים" שכאלו (טעימים בהחלט) אך לא התחברו כך שאין בכלללל מה לדבר על להפוך על צלחת. ובכלל, כל המאכל לא התאחד לו, כמו בתמונה שממש אפשר לפרוס לפרוסה (wow!) פעם אחר פעם. התנור שלי בהחלט טוב (וניסיתי גם בתנור אצל אמא שלי ואפילו פעם אחת בטורבו את שלב ה 180) אך לשווא 0-: ... רעיון ?! זה חייב להצליח גם לי ! ;-) תודה מראש, גליה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי גליה. חשבתי וחשבת מה יכולה להיות הבעיה ונראה לי שמצאתי. לסיר/מחבת שאני משתמשת בה להכנת החמין אין מכסה ולכן אני מניחה את הנייר אפייה ובכדי שלא יתעופף מהאויר בתנור אני מניחה עלי מחבת של סיר אחר שהוא קטן במידותיו מהסיר שאני משתמשת בו. יכול להיות שכאן נמצא הפתרון, השוליים בעצם חשופים יותר לחום של התנור כיוון שהמכסה לא מגיע אליהם. מה אומרת?

      מחק
  10. כלומר את משתמשת בסיר הקטן יותר רק כבמשקולת ? ממממ.. לא יודעת .. שווה לנסות. אני שמתי נייר אפייה ומכסה, בפעם השניה (עקב הכישלון) גם נייר כסף וגם מכסה... אנסה ואדווח. זה מרגיז אותי זה חייב להצליח ;-)

    השבמחק
  11. אהההה. הבנתי. רעיון. אנסה. תודות

    השבמחק
  12. בינגו! הצליח. זו כנראה היתה הבעיה/התשובה. הייתי שוקלת להוסיף להוראות המכון כי.. ראית מה קרה כשהמכסה תאם לסיר .. לשיקולך ;-) שבת שלום וטעים, גליה

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כייף! מייד מסבירה במתכון. ממש תודה!!! שבת שלום!

      מחק