26 בדצמבר 2013

עוגת תפוחים וויסקי. עוגה בחושה רכה ונימוחה.


כולנו, בלי יוצא מהכלל יודעים, שתפוח עץ הוא זה שהכתיר אותי למלכת השטרודלים הבלתי מעורערת, ובדיוק מהמקום המקסים הזה אנחנו נשוחח על עוגת התפוחים המאד מאד טעימה הזו.
במתכון הזה אם אתם שואלים אותי, יש את כל "החבר'ה הטובים", ואם הם החליטו לחבור יחד אז מי אנחנו שנפריד ביניהם? מי? דעו לכם, תפוחים שמגוררים דק לתוך עוגה, לעולם יעניקו לה עסיסיות, רכות וקלילות, יוגורט על אותו התקן והוויסקי הזה החמקמק, משתלב מעולה כמו שרק וויסקי יודע!
אני הייתי זורקת חתיכת תפוז לתוך כוס תה, פורסת חתיכה או שתיים, ונחה!
שבת שלום ושלווה
רק אהבה
רונה


לעוגת תפוחים:
1 תפוז (או לימון)
1 כוס יוגורט (או שמנת חמוצה)
3 כפות וויסקי
1 כף תמצית וניל
450 גר' תפוחי עץ (2-3 תפוחים)
1/2 2 כוסות קמח תופח (310 גר')
1 כפית סודה לשתייה
2 כפיות קינמון טחון
1 כפית מלח
200 גר' חמאה חתוכה לקוביות
1 כוס סוכר דמררה (חום)
3 ביצים


לעבודה:
מכינים תבנית עוגה בנפח של כ12 כוסות. משמנים עם חמאה טוב טוב ומפזרים קמח. דופקים את התבנית כך שרק הקמח שנדבק לחמאה ישאר וכך גם מוודאים שכל התבנית משומנת. וידוי: לי לא היתה תבנית יפה כל כך גדולה אז השתמשתי בתבנית יפה קטנה ואת שאר הבלילה אפיתי בתבנית נוספת (-:
מחממים תנור ל160 מעלות.
1. מכינים 3 קערות. בראשונה שמים את גרד התפוז, את היוגורט, את הוויסקי ותמצית הוניל - מערבבים. בשנייה: את הקמח, הסודה לשתייה, הקינמון והמלח - ומערבבים היטב. בשלישית: מעבירים את התפוחים המקולפים דרך פומפיה גסה ואת המיץ מחצי תפוז.
2. בקערת מערבל עם וו הגיטרה מרככים את החמאה ומוסיפים את הסוכר. ממשיכים בעירבול עד שהבלילה אורירית (לא שוכחים בעזרת מרית להוריד את הבלילה שנדבקת לדפנות הקערה). מוסיפים את הביצים, אחת אחת ושוב בעזרת מרית מורידים את הבלילה שנדבקת לדפנות בין כל ביצה וביצה.
3. מוסיפים 1/3 (בערך, בערך...) מהקמח ומערבבים, 1/2 מהיוגורט ומערבבים וכך הלאה. מוציאים את הבלילה מהמערבל ומוסיפים את התפוחים עם המיצים ומקפלים לתוך הבלילה.
4. מעבירים את הבלילה לתבנית ואופים כשעה או עד שהעוגה מזהיבה וקיסם יוצא עם פרורים לחים עליו.
כשהעוגה יוצאת מהתנור, כדאי לתת לה להתקרר קצת (רצוי לא לנסות לשחרר אותה כשהיא חמה) ורק אז להפוך על צלחת הגשה. לתת כמה מכות קלות על התבנית ואם שימנתם וקימחתם היא אמורה להשתחרר בקלילות.





פורסם לפני שנה: קרם קינמון ואניס
פורסם לפני שנתיים: קונפיטורת תותים
Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה