16 באוגוסט 2012

קרם קרמל

קרם קרמל, וטעם קרמל בכלל, זה משהו שממש מעיף אותי אחורה בזמן לימי הילדות. פעם מזמן, לפני שהגיחו לחיינו קרם ברולה, טירמיסו ,פנאקוטה וכל החבר'ה השמנמנים, היו לנו את הבוואריה והקרמל ואני אהבתי את שניהם אהבה גדולה.
לעשות קרמל זה תמיד מרגיש כמו הימור גדול מדי...יישרף, יהיה מר, כן יצליח לא יצליח... יצליח אני אומרת, בתנאי אחד קטן, שתשומת הלב תהיה בו. אין מה להכין קפה ולעשן סיגריה בזמן שהסוכר מתחמם, צריך לעצור רגע ולהיות איתו. עכשיו חברים, אחרי הדרשה על הקרמל, כל השאר הוא משחק קליל ונעים, בזמנכם החופשי. זהו קרם עם צבע מקסים ומירקם נימוח, וכשאני טעמתי ממנו עם אספרסו קטן ליד, בחיי שנהייתי שמחה. גרידת התפוז היא עליית מדרגה. אני אישית מאד אוהבת תפוז והניחוח שלו בקינוחים הופך אותם ליותר סקסיים, במיוחד השילוב המנצח של טעם הקרמל וניחוח התפוז. האמינו לי.
אפשר להכין את הקרם בכלי מרכזי ואפשר גם בשמונה כלים קטנים (של 4\3 כוס כל אחד) ואז לאפות רק חצי שעה.
אז מה אתם אומרים חברים טובים שלי??? אני אומרת מאד טעים! מאד מאד!
שיהיה שבוע טוב וטעים
באהבה גדולה
רונה


לקרמל:
1 כוס סוכר
לקרם:
2+3/4 כוסות חלב
3/4 כוס שמנת מתוקה
קליפה מגוררת מתפוז אחד
4 ביצים שלמות
3 חלמונים (הצהובים)
1/2 כוס סוכר
1 כפית תמצית וניל אמיתית
לעבודה:
1. לקרמל: במחבת רחבה ועדיף בהירה (כך אפשר לראות בבירור את צבע הקרמל) מניחים כשליש כוס סוכר ומדליקים להבה גדולה. ממתינים עד שכל הסוכר נמס ורק אז מוסיפים עוד כשליש כוס סוכר, מערבבים וממתינים שוב לצבע הקרמל.



2. לבסוף מוסיפים את השליש האחרון של הסוכר ומערבבים עד לקבלת צבע קרמל עמוק.



3. מוזגים את הקרמל החם לתחתית של כלי חסין אש בעל דפנות.


4. מחממים תנור ל160 מעלות. מניחים בסיר את החלב, השמנת וקליפת התפוז. מדליקים אש בינונית. בינתיים בקערה מערבבים את הביצים, החלמונים והסוכר. כשהחלב כמעט רותח מורידים מהאש ומוזגים לאט לאט ותוך כדי עירבוב לתוך תערובת הביצים. כל פעם קצת כדי שהביצים לא "יתבשלו". מעבירים דרך מסננת לכלי נקי ומוסיפים את תמצית הוניל.


5. מעבירים את תערובת החלב והביצים לכלי עם הקרמל. מניחים את הכלי בכלי חסין אש רחב יותר וממלאים בו מים. מכסים בנייר אלומיניום את שני הכלים יחד ומכניסים בזהירות לתנור החם.


6. לאחר כ50 דקות מוציאים את התבניות ובודקים. מכניסים סכין בין דופן הכלי לקרם ומוודאים שיוצאת נקייה וזה בסדר אם אמצע הקרם עדיין רוטט. מוציאים את הכלי מהמים, מחכים שיתקרר, מכסים בניילון נצמד (או במכסה של הכלי אם יש כזה) ומכניסים למקרר ללפחות שעתיים ועד יומיים.


7. כשהקרמל קר, מעבירים סכין בתנועה סיבובית, בין הכלי לקרמל, מניחים כלי הגשה מעל, אוחזים בשני הכלים יחד והופכים.
8. מגישים קר ונהנים מהטעם המתוק מריר והממכר של הקרמל בניחוח תפוז.


Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


2 תגובות:

  1. כבר ממש התגעגעתי.... רעיון מצויין להיום בערב
    שבת שלום

    השבמחק