30 באוגוסט 2012

אורז דביק בחלב קוקוס ומנגו


לרגע הזה פיללתי. שמישהו או משהו יפיח בי רוח ילדות שמחה. הקינוח הזה (בגירסה טיפה שונה) הוא הקינוח עליו גדלתי. אני מודה שגדלתי טיפה יותר מדי אבל באמת שזה לא באשמת המנה אלא באשמתה של סבתא רוזה (רונה... רוזה) זיכרונה לברכה. הגירסה הזו היא בהשראת תאילנד, שם , אם תירצו ואם לא, אין שמנים, אז להרגע. עכשיו תקשיבו, זו מנה באמת מדהימה, היא לא מתוקה היא רק מתקתקה (שזה הבדל גדול), היא מוגשת חמימה מה שהופך אותה לכזו שגוררת אחריה תשואות, נודף ממנה ריח קוקוס, דבש ווניל שאין לעמוד בפניו. היא מוגשת בצלוחית קטנה וחמודה, ואותי כמו את כל הבנות שאכלו אותה במסירות היא הקסימה... אני, כמו שרק אני מסוגלת, עד שלא ראיתי בעיניים שלי את קרקעית הסיר לא יכולתי להרגע, ואולי באמת אני באופן חריג, צריכה לאכול מסירים, אתם לא חייבים, אתם נורמלים.
ישנן גירסאות יותר מסובכות שהתפרסמו לאחרונה אבל אם תיצמדו לאמת שלי (וזה מה שתעשו כי אנחנו חברים), אתם תבחרו את המתכון המאד מאד מוצלח הזה.
בתאבון וסופ"ש טוב לכולנו,
רונה
צילום ועיבוד דיגיטלי של התמונות בפוסט זה באדיבות מרב הניג, עוד עבודות של מרב אפשר ושווה להיכנס לדף הפייסבוק שלה http://facebook.com/merav.henig  וגם דרך האינסטגרם meravhenig





לסטיקי רייס עם מנגו:
המתכון מספיק לכ6-8 מנות
2 כוסות אורז עגול (כמו לסושי או לריזוטו)
1/2 כוס סוכר לבן
1 פחית קרם קוקוס
כוס דבש
מקל וניל, או 1/2 כפית "אבקת מקל וניל" שזה בעצם מקל וניל מרוסק (במעדניות)
2 מנגו טריים (אפשר אפרסקים, נקטרינות או פירות יער...)

לעבודה:
1. מניחים את האורז בסיר ומוסיפים מים, הרבה מים. מבשלים את האורז על להבה גדולה עד שהוא מתרכך כמעט לגמרי 10-15 דקות. מסננים את האורז ומחזירים לאותו סיר.


2. בזמן שהאורז מתבשל חותכים את המנגו לקוביות. חותכים את שתי הפאות ("הלחיים") הרחבות של המנגו, בעזרת סכין קטנה וחדה חותכים פסים לאורך ולרחוב המנגו, מעבירים את הסכין קרוב לקליפה והקוביות נופלות לקערה. ממשיכים עם שתי הפאות הקטנות שנשארו ומסיימים באילתור קוביות נוספות עד שנשארים עם הגרעין (ואותו כמובן מוצצים...)



3. מוזגים את קרם הקוקוס לסיר עם האורז, מוסיפים את הסוכר ומערבבים, מדליקים להבה נמוכה ומבשלים כ5-7 דקות עד שקרם הקוקוס נספג באורז ונוצרת עיסה דביקה.


4. בינתיים מוזגים את הדבש למחבת קטנה ומוסיפים את ה"בתוכו" של המקל וניל. חותכים אותו בסכין קטנה וחדה לכל אורכו ובעזרת גב הסכין מוציאים את גרעיני הוניל ישר למחבת. או מפזרים את אבקת המקל וניל על הדבש. מדליקים להבה נמוכה ומחממים מעט את הדבש עד שנהיה נוזלי.


5. מרכיבים את המנה. בקערוית הגשה מניחים כ2 כפות אורז, מפזרים קוביות מנגו מעל ומטפטפים כפית מהדבש מעל הפרי. 


אפשר לבשל את האורז, לחתוך את המנגו, להכין את הדבש והוניל במחבת ורק לפני ההגשה להוסיף את החלב קוקוס והסוכר לאורז, לבשל קצת, לחמם את הדבש, להרכיב את המנה ולהגיש.

Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


2 תגובות:

  1. נהדר!!!! אוספת את כל המתכונים שלך.....
    תודה
    חיה

    השבמחק
  2. איזה כייף חיה, תודה.

    השבמחק