27 בדצמבר 2012

פילה של עוף בטמפורה עם סירופ תפוז

ישנן מנות שאני לא מעוניינת לשכוח... אני רוצה לזכור את ההמתנה להן את ההפתעה בלטעום אותן ואת השמחה שהן גורמות מעצם קיומן... זו בהחלט אחת המנות! סיון טעמה אותה בסין ושחזרה מנה שלעולם לא אדע אם היא נאמנה למקור אבל היא כל כך מושלמת בעיניי שהמקור אינו משנה מאום.
אלו קוביות פילה עוף קטנות שמושרות במרינדה שמחוללת בהן פלאים, טבולות בבלילת טמפורה גאונית ותפוחה ועליהן מוזגים רוטב... אוי איזה רוטב... שעוטף אותן בחמימות, ממש מופע!! ברוטב הזה יש חמוץ, מתוק, חרפרף ומה לא? באמת חברים, בשום פנים ואופן אסור לפספס פוסט שכזה. תקראו בנחת את ההוראות, תגלו במהרה שמדובר פה בעשייה לא מסובכת (למרות כמות המצרכים הארוכה) ובהחלט ראויה, אתם עומדים כל כך ליהנות שהמנה הזו עוד תשוב לככב אצלכם במטבח ותגרוף מחיאות כפיים שוב ושוב.
שבת שלום לכולכם,
מקנאה בכם שאתם לפני....
באהבה גדולה
רונה




לטמפורה בתפוז:
1/2 ק"ג של פילה עוף חתוך לקוביות
למרינדה:
2 כפות מים
1/2 כפית סוכר
1 כפית קורנפלור
1 כפית רוטב סויה
1 כפית שרי יבש
1 כפית שמן שומשום
לרוטב:
3 כפות סוכר
3 כפות מיץ לימון טרי
3/4 כוס מיץ תפוזים
1/2 כפית שמן שומשום

2 כפיות קורנפלור
4 כפיות מים

1 כף שמן קנולה
2 שיני שום קצוצות
1 כף ג'ינג'ר טרי קצוץ
קליפה מגוררת מלימון אחד
2 כפיות סריראצ'ה (רוטב תאילנדי חריף)
לבלילת הטמפורה:
1/2 כוס קמח רגיל
1/4 כוס קורנפלור
1 כפית אבקת אפייה
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
1/8 כפית מלח
1/2 כוס מים
1 כף שמן חם (הסבר בהמשך)

שמן לטיגון


לעבודה:
1. תארגנו את כל המצרכים שיהיו מוכנים על השיש, זה יחסוך ריצות ויעשה את העבודה למאד פשוטה. תכינו גם את כל כפיות המדידה הנדרשות.
2. מערבבים את כל מרכיבי המרינדה ומשרים לשעה את נתחי העוף. המרינדה יוצאת דלילה ואנמית. זה מצוין, בדיוק ככה היא אמורה להיראות.
3. בינתיים תכינו את הרוטב. מערבבים בקערה את הסוכר, מיץ הלימון, מיץ התפוזים ושמן השומשום. בקערה קטנה נפרדת מערבבים את הקורנפלור עם המים עד שחלק.
במחבת קטנה מחממים את כף השמן מוסיפים את השום, הג'ינג'ר וקליפת הלימון, מטגנים תוך כדי ערבוב כדקה. מוסיפים את תערובת המיץ תפוזים ומביאים לרתיחה. מערבבים שוב את הקורנפלור והמים (כי בינתיים הקורנפלור שקע לתחתית) ומוסיפים למחבת. מערבבים מספר דקות עד שמסמיך. מכבים את האש ומניחים בצד.


4. כשמוכנים לסיים את המנה, מתחילים בהכנת בלילת הטמפורה. מערבבים בקערה את הקמח, הקורנפלור, אבקת האפייה, אבקת הסודה, המלח והמים (עוד נגיע לשמן). מערבבים הכל יחד לבלילה אחידה. מעבירים את נתחי העוף (ללא המרינדה שנשארה) לבלילה. מערבבים כך שהבלילה תכסה את נתחי העוף.
5. מחממים תנור ל200 מעלות ומכינים תבנית חסינת אש. 
6. שמים כ3 כוסות שמן קנולה בווק או בכל סיר אחר (לא לשכוח לטפטף טיפת מים כשהשמן עוד קר, כשהטיפה תסיים להתפצפץ נדע שהשמן מוכן לטיגון) כשהשמן חם מעבירים כף ממנו לבלילת העוף ומערבבים ואז מכניסים לשמן את נתחי העוף, צריך לטגן בכמה סבבים. לאחר מספר דקות הופכים את העוף ולאחר מספר דקות מעבירים לצלחת מכוסה בנייר סופג. ממשיכים עד שמסיימים את העוף.


7. מעבירים את נתחי העוף לתבנית חסינת האש שהכנו במעוד מועד ומכניסים לתנור ל5 דקות. בינתיים מחממים את הרוטב שהכנו מעל להבה נמוכה.
8. מוציאים את העוף מהתנור, מסדרים על צלחת הגשה ומוזגים את רוטב התפוז מעל. מעדן קיסרים!!!


המתכון המקורי והקלאסי הוא עם רוטב לימון. מי שמעדיף רוטב לימון שיחליף את מיץ התפוזים במיץ אננס לא ממתותק. לי לא היה מיץ אננס והיו לי תפוזים טריים והמתכון יצא נפלא!

Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה