14 במרץ 2013

עוגת מצות עם נוטלה בייתית!


עד למקום בו אני נמצאת אני שומעת את המלמולים שלכם "זה הכל???". הצחוק וההרמת גבה למראה מצות מצופות בשוקולד מצלצל כעינבלים באוזניי! להרגע מיד!! יכול מאד להיות שראיתם כבר ערימת מצות וביניהן שוקולד אך היו סמוכים ובטוחים שדבר כזה לא טעמתם ואם לא תכינו גם לא תטעמו. זהו ממרח נוטלה "הום מייד", מריר ומגורגר או מתקתק בגרסת הילדים, טעים טעים, לא מתוק מדי ומשובח מאין כמותו. מאד פשוט להכנה, כשר למהדרין, ובחיי שישחרר אתכם מכל מה שרובץ עליכם וממה שלא.
שבת שלום חברים טובים
מחכה לכם עוד פוסט קינוח מושלם
היו סבלניים (לפחות כמוני)
רונה


לנוטלה:
150 גרם לוזים מקולפים (כוס גדושה)
240 גרם שוקולד מריר (לבוגרים) או לילדים חצי מהכמות שוקולד חלב וחצי מריר
50 גרם חמאה חתוכה לקוביות קטנות
חצי כוס שמנת מתוקה
כפית סוכר

5 מצות

לציפוי:
חצי כוס שמנת מתוקה
60 גרם שוקולד מריר (או חצי חלב חצי מריר)
50 גרם לוזים קלויים וקצוצים גס


לעבודה:
1. מחממים תנור ל160 מעלות ומפזרים על תבנית את הלוזים (כדאי להוסיף ל150 גרם לוזים גם את ה50 של הציפוי). מכניסים לתנור עד הזהבה עמוקה של הלוזים. מוציאים ומקררים ולא שוכחים להפריד בין הלוזים של הנוטלה ללוזים של הציפוי!!!
2. עד שהלוזים מתקררים, ממיסים את השוקולד במיקרו או על קערה מעל מים רותחים. מוסיפים לשוקולד המומס את הקוביות חמאה תוך כדי ערבוב ואז את השמנת המתוקה. מערבבים לבלילה חלקנה ומבריקה.


3. מכניסים לקערה של המעבד מזון את 150 גרם הלוזים ואת כפית הסוכר ומפעילים עד שהם נהפכים למשחה. מוסיפים את המשחה לבלילת השוקולד ומערבבים.




4. מכינים את הציפוי: מביאים את השמנת לרתיחה ומיד מוזגים מעל השוקולד. מערבבים ומניחים בצד להתקרר ולהתגבש. מערבבים מדי פעם.
5. מרכיבים את העוגה. מרטיבים מצה אחת מתחת למים זורמים משני הצדדים. קצת שלא תשבר רק שתתרטב. מניחים על מגש או מעל רשת. מורחים מהנוטלה לכיסוי המצה וממשיכים ככה עם 4 מצות. מעבירים בעזרת מרית לצלחת הגשה.




6. לוקחים את המצה החמישית, מרטיבים אותה ומורחים עליה את הגנאש שוקולד ומפזרים על את הלוזים הקצוצים. בעזרת מרית רחבה מניחים מעל השכבות המוכנות. משתמשים בסכין של לחם כשפורסים.


כמובן שאפשר להשתמש בנוטלה קנויה, אבל באמת שכייף להכין.
Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


6 תגובות:

  1. אין פסח בלי מצה (לפחות אחת) עם נוטלה. רעיון מעולה לעוגת מצות ובטוח טעים. נהדרות שכמוכ!!! שבת שלום

    השבמחק
  2. חגיגה של שוקולד! בהכנה...

    השבמחק
  3. מנה אחרונה לסדר פסח של תאילנד..

    השבמחק
    תשובות
    1. נוכל להשיג שם לוזים ושוקולד משובח או שלהביא איתי?

      מחק
  4. עוגה מעולה!!!! תודה ענקית

    השבמחק