19 במאי 2015

עוגת גלידה טירמיסו


הגעתי לסיון בעשר בבוקר ואם יש בכם ספק שזו שעה מוקדמת, אז דעו לכם שאכלתי ריבועון של 20 ס״מ מהדבר הזה, ואם לא היו עוצרים אותי באיזה מילמולון ״לא חבל״? זה היה ממשיך!
אתם עלולים לחשוב ״כולה גלידה״, וזו מחשבה נניח הגיונית, אבל האמינו לי שלא!
היו שם בישקוטים קריספיים מלאים בטעם של קפה וליקר תפוז שמוטט אותי ולדעתי היה תבלין אהבה במיוחד עבורי שבינינו... לא קורה כל יום.
מנה אחרונה מרהיבה,מחליקה לה בגרון וצוננת.
כל המרכיבים ממתינים לכם במרכז המסחרי הקרוב לביתכם
תכינו באהבה
זה הסוד וזה מנצח
חג שבועות שמח,
אהבה גדולה,
רונה
מתכון זה מתארח באתר ההמלצות של מיכאלה ברקו, לינק לאתר ממש כאן.
גם בפוסט זה כלי ההגשה המקסימים שייכים לליאור שחר אמנית הקרמיקה הבאמת מקסימה - 052-663-2255
את המתכון לקחתי ממתכון דומה של דונה היי



לעוגת גלידה:
חבילה וחצי בישקוטים (ישאר עודף)
1/2 כוס קפה חזק 2X בזמנים שונים
4 כפות ליקר, אני השתמשתי בליקר תפוזים
20 גרם שוקולד מריר
1 ק״ג גלידת אספרסו
1 ק״ג גלידת וניל


לעבודה:
1. הכי קל ויפה בתבנית קפיצית מלבנית או מרובעת (אני השתמשתי בתבנית בגודל 20X30). אם משתמשים בתבנית שהיא לא קפיצית חייבים לרפד את התחתית והדפנות בניילון ניצמד בכדי שיהיה אפשר לשלוף מהתבנית. אפשר גם להכין בתבנית הגשה יפה ולהגיש ישר ממנה.
2. מכינים חצי כוס קפה חזק ולא ממותק. מוסיפים 2 כפות ליקר. אפשר ליקר שוקולד, קפה, או כל ליקר אחר שאוהבים. תובלים בישקוט בישקוט, אחד אחד, תבילה קצרה משני צידי הבישקוט ומניחים בתבנית (טיפ קטן לגבי טבילת הבישקוטי - תתחילו את הטבילה בצד עם הסוכר עליו ומיד תהפכו אותו לצד השני ותוציאו, ככה הבישקוט לא יתפרק וישאר פריך), מסדרים שיכבה יפה ומוסדרת של בישקוטים בתחתית התבנית, כן, תצטרכו לפחות שניים לשבור ולהתאים למקום שנשאר. מגררים שכבה דקה של שוקולד על הבישקוטים. מכניסים להקפאה.



3. מוציאים את הגלידה אספרסו מהפריזר ומכניסים למיקסר עם וו הגיטרה, מרככים את הגלידה כ2 דקות. מעבירים את הגלידה על שכבת הבישקוטים ומחליקים עם פלטה או גב של כף. מכסים בניילון נצמד ומכניסים להקפאה לחצי שעה.
4. מכינים שוב את הקפה עם הליקר. מוציאים את התבנית מהפריזר וחוזרים בזריזות על השכבת בישקוטים והשוקולד המגורר. מכניסים למקפיא לרבע שעה לפחות.


5. מרככים את הגלידת וניל, בדיוק כמו שעשינו עם הגלידת אספרסו ומחליקים מעל הבישקוטים. מכניסים למקפיא לשעתיים לפחות. לפני ההגשה מעבירים סכין סביב דפנות העוגה ומשחררים את העוגה ומעבירים אותה לצלחת הגשה. לא שוכחים לפזר עוד מהפירורי שוקולד מעל. מגישים מיד.



לינקים לקינוחים לחג שהתפרסמו בעבר:
עוגת גבינה מימי ״קרם פרש״
רולדת לימון ריקוטה ופטל
אננס ממולא בגלידת וניל ופסיפלורה



Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה