20 בספטמבר 2016

אוסובוקו עם דובדבנים חמוצים

אם הייתי פרה קטנה ואיטלקייה שמסתובבת באחו ועושה מווו ואם היו שואלים אותי מה הכי שווה לאכול בי, הייתי מצביעה על השוק מבלי לחשוב פעמיים. עצם מלאה במח שמנמן, בשר רך שעוטף אותה עד שנכנע ונופל בקלילות והכל מתבשל בנוזל עשיר טעמים.
הכל טעים אצל האיטלקים האלו, אין פספוסים. האוסובוקו הוא הקלאסי שלהם. אנחנו הוספנו לו דובדבנים חמוצים ומעתה הם ילכו אצלנו במטבח יד ביד.
מנה מרשימה, חגיגית ומשובחת.
דרגת קושי? סאב זירו.
ציון? 10.
שבת טובה,
חג שמח,
אהבה גדולה,
רונה

לאוסובוקו:
נתחי אוסובוקו במשקל 2.5 ק״ג
פלפל שחור
3 כפות שמן (אפשר להמיר כף אחת בחמאה)
3 גבעולי סלרי קצוצים גס
2 גזרים קצוצים גס
1 בצל גדול קצוץ גס
בקבוק יין לבן יבש
פחית 400 גרם עגבניות שלמות או מרוסקות
ליטר מים
צנצנת דובדבנים חמוצים מגולענים
10 שאלוטס מקולפים
4 שיני שום קלופות
צרור פטרוזילה
גבעול בזיליקום
עלה דפנה
מלח
חופן פטרוזיליה קצוצה להגשה


לעבודה:
1. מייבשים היטב את נתחי האוסובוקו ומפלפלים. מחממים מעל להבה בינונית סיר כבד עם 2 כפות שמן. משחימים היטב את נתחי האוסובוקו משני הצדדים. הנתחים אמורים להראות שחומים ומגרים. אם אין מקום לכל הנתחים, לא לצופף! לטגן בנגלות. מניחים את הנתחים על צלחת.
2. אם יש צורך מוסיפים את כף השמן הנוספת לסיר. מוסיפים את הסלרי, הגזר והבצל. מערבבים. אחרי כ2 דקות, מוסיפים את היין, העגבניות, המים ואת הנוזלים שבצנצנת הדובדבים. את הדובדבנים שומרים להגשה. מוסיפים את נתחי הבשר ומלמעלה מפזרים את השאלוטס, השומים, את צרור הפטרוזיליה, הבזיליקום ועלה הדפנה. מחממים תנור ל150 מעלות. מביאים את הסיר לרתיחה, מכסים במכסה ומכניסים לתנור לכ3 שעות. אם המכסה לא באמת אוטסם את הסיר אז כדאי לעטוף בנייק אלומיניום.


3. מוציאים את האוסובוקו מהתנור. מסירים ומשליחים את הפטרוזיליה, הבזיליקום ועלה הדפנה. טועמים את הנוזלים וממליחים. מוציאים לצלחת הגשה את נתחי הבשר ואת השאלוטס. את הנוזלים מסננים - את הנוזלים מחזירים לסיר ואת הירקות מעבירים למעבד מזון או שמשתמשים בבלנדר מוט, מערבבים את מחית הירקות לתוך הרוטב.
4. מוזגים את הרוטב על נתחי האוסובוקו, מפזרים את הדובדבנים ומפזרים חופן פטרוזיליה קצוצה מעל.
* ניתן להכין את המנה יום ואפילו יומיים קודם. את ההפרדה בין הנוזלים לבשר עדיין הייתי עושה לפני ההגשה. יותר אסתטי שרואים את הנתחים היפים ומעליהם הרוטב אבל בהחלט לא חובה.



פורסם לפני 4 שנים: סינטה של עגלה מעל תפוחי אדמה מעוכים
פורסם לפני 3 שנים: דג צלוי בסלסת תפוז
פורסם לפני שנתיים: דג צלוי מעל אורז עם תרד ורוטב טחינה אדומה
פורסם לפני שנה: דג צלוי מעל צזיקי








Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה