14 באוגוסט 2013

דג צלוי בסלסת תפוז

הפוסט הזה, הוא אחד המוצלחים ממחלקת הדגים ואני מוכרחה לציין שהוא הומצא תוך כדי עשייה. אני לא יודעת מה איתכם אבל אני נפעמת מהמצאות... (גם את סיון המצאתי אם כבר מדברים).
אז היו לנו פילטים של דניס במטבח, כמה תפוזים שלא נכנסו לאיזו עוגה, כמה עלים מכל מיני סוגים ואיזה שמונה אנשים רעבים וסקרנים.
אני חושבת שמארבעים דקות קיבלנו עודף. אני בטוחה!
אין לי מילים לתאר את הדגיג הזה בניחוח הדרים ואני גם לא חושבת שאני צריכה לדובב אתכם כל פוסט מחדש כאילו איכזבתי אותכם פעם. אז גשו להכין את היופי הזה שנראה כמו נסיכת הים הקטנה, ושחררו אותי, יש לי שטרודלים להכין על הראש.
שבת שלום חברים טובים
אהבה גדולה
בקרוב גם שנה טובה ,
רונה


לדג צלוי בסלסת תפוזים:
6 דגי דניס (או לברק) מפולטים
6 תפוזים
פלפל צילי אדום פרוס דק
חצי בצל סגול קצוץ דק
3 כפות פטרוזיליה קצוצה
3 כפות נענע קצוץ
2 כפות חומץ בלסמי
גרדת תפוז מתפוז אחד
1 כף שמן זית
מלח ופלפל
 לרוטב:
5 שאלוטים קצוצים

כוס אוזו או יין לבן
כוס ציר ירקות או עוף
המיץ שנשאר מהסלסה
2 כפות חומץ יין
חצי כוס מיץ תפוזים
1 כף סוכר
מלח ופלפל שחור
כף חמאה (לא חובה)



לעבודה:
1. מוציאים את הדגים מהמקרר ומסדרים על תבניות מרופדות בנייר אפייה.
2. בעזרת פומפיה דקה מגרדים את הקליפה של תפוז אחד ומניחים בקערה. מפלטים את התפוזים. מאד פשוט. קולפים את הקליפה מכל התפוז. אוחזים ביד שמאל (לימניים) בתפוז וביד ימין בעזרת סכין של לחם (ארוכה ומשוננת) פורסים כל פילט החוצה לתוך הקערה, מוציאים בדרך את הגרעינים. מוסיפים לתפוזים את הצ'ילי הפרוס, הבצל הקצוץ, הפטרוזיליה, הנענע, החומץ הבלסמי והשמן. ממליחים, מפלפלים וטועמים. (שומרים את שאריות התפוז למיץ שנצטרך ברוטב).
3. מפזרים את הסלסה על הפילטים, ללא הנוזלים, אותם שומרים לרוטב.


4. מחממים תנור ל200 מעלות.
5. בינתיים מכינים את הרוטב: לסיר קטן מעל להבה בינונית מוסיפים את השמן והשאלוט, מטגנים מספר דקות עד שהשאלוט מתרככים. מוסיפים את האוזו ואת ציר הירקות ומביאים לרתיחה, מבשלים כ5 דקות. מוסיפים את שאר חומרי הרוטב ללא החמאה (המיץ מהסלסה, חומץ, מיץ תפוזים, סוכר, מלח ופלפל). מבשלים על להבה גבוהה עד שמצטמצם בחצי. כ10 דקות. טועמים ומתקנים תיבול. מוסיפים את החמאה ומערבבים עם מטרפה עד שאחיד.


6. מכניסים את הפילטים לתנור החם ל7-8 דקות. מוציאים, מוזגים קצת מהרוטב על כל דג ומגישים.


אפשר וכדאי כבר בבוקר הארוח להכין את הדגים על התבניות. להכין את הסלסלה ולשמור בקירור. להכין את הרוטב ולהשאיר בחוץ (ללא החמאה) ואז נותר רק לפזר את הסלסה על הדג ולצלות... ולהוסיף את הרוטב. קלי קלות.

פורסם לפני שנה: קרם קרמל. מתכון מדהים!!!
Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה