30 באפריל 2012

סינטה של עגלה, מעל תפוחי אדמה מעוכים

זו היתה תגלית השנה של 2010. לפני שנתיים, בפעם הראשונה, בצהרי שבת אחת נינוחה, כשסיון היתה אמונה שוב על ארוחת הצהרים, זה קרה. "תראו מה יש בתנור" היא אמרה..."עגלה"... מישהו מלמל משהו, והיא חידדה, "לא עגל, עגלה".
אני חייבת להגיד שלא הרגשתי נח לרגע, (רק לרגע), והנה אני פותחת את זה: לא תמיד חייבים לדייק בסמנטיקה סיון! חשבתי אז, שהייתי מרגישה הרבה יותר טוב לאכול את העגל מאשר את העגלה... כמו את החזיר, כמו את העוף, כמו את הסטייק, כמו את הכבד, כמו את הכבש ואפילו כמו את הדג... ועכשיו, זה מזיז אותי בעצבנות, באי נוחות, שאני, נקבה (גם כן סוג של עגלונת) צריכה לאכול את אחותי, שתפסתי עליה "פור" ורק "ביש מזל" הכניס אותה לתנור והשאיר אותי בחוץ.
הריח שמתפשט בבית זה משהו שאני אפילו לא אתחיל לתאר לכם, אני רק ארמוז על ריח כזה שאתם יכולים לבטוח בו, ריח שממש "מסגיר" את המזון שתכף יבוא אצלינו ,ישמח אותנו וישכיח מאיתנו כל טיפת חמלה שהיתה בנו. ומכיוון שריח הוא זכרון, את הבשר "לא עגל, עגלה" הזה, לא תשכחו עד לנשימה האחרונה שלכם.
דרגת קושי: אפס. .. מדליית: זהב!
בתאבונצ'יק.





מספיק לכ8 סועדים
לסינטה ולתפוחי אדמה:
2.5 ק"ג נתח שלם של סינטה לסטיקים (להבדיל מרוסטביף)
35 תפוחי אדמה קטנים מבושלים
למרינדה: (שהיא ממש לא חובה, אפשר למרוח בשמן זית ובפלפל גרוס בלבד)
1/4 כוס שמן זית
1/2 כוס חומץ בלסמי
2 כפות מחוקות דבש
1 כפית צ'ילי יבש גרוס
2 כפיות פלפל שחור גרוס
4 שיני שום כתושות
3 ס"מ שורש ג'ינג'ר מגורר
1/4 כוס רוטב סויה
להגשה: מלח גס וחרדל



לעבודה:
1. מערבבים את כל חומרי המרינדה בקערה ומוזגים מעל נתח הסינטה. מכיוון שהסינטה צריכה להגיע לטמפרטורת החדר לפני שנכנסת לצלייה, וזה לוקח לה כ3 שעות, זה זמן מצוין לנצל להשריית הבשר במרינדה. כמובן שאפשר ורצוי להשרות גם לילה.
2. מחממים תנור ל250 מעלות. בתבנית שטוחה מצופפים את תפוחי האדמה ומועכים אותם בעזרת מזלג. לחיצה אחת עם המזלג על כל תפוח.


3. בעזרת כף מוזגים על כל תפוח מנוזלי המרינדה ומכניסים את התבנית לתנור "למדף" השני ומוודאים שיש מעל התפוחים "מדף" מרשת (של התנור)  שעליו מניחים את נתח הסינטה.
4. מניחים את נתח הסינטה מעל התפוחים, בדיוק כמו בתמונה למטה ושמים טיימר ל45 דקות למדיום.


5. מוציאים מהתנור. מתאפקים ולא נוגעים כ5 דקות לפחות ואז בעזרת סכין ממש שווה וחדה פורסים לנתחים, לא דקים כמו רוסטביף, אלא ממש סטייקים. מפזרים מלח גס.



Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


2 תגובות:

  1. אני מחפשת עגלות תינוק לשבת, למרות השעה המוקדמת, בא לי לקפוץ לתוך המסך ולאכול את הבשר הנפלא הזה.

    השבמחק