22 בינואר 2014

טארט תפוחים צרפתי עם רוטב קרמל מלוח

בואו רגע... בואו... תקשיבו טוב טוב טוב למה שאני אומרת. הקינוח הזה, לוקח בסיבוב הראשון ונותן נוק-אאוט לכל קינוח שביקר אצלכם בפה. אני, אם זה היה תלוי בי, תאמינו או לא, בחיייייים לא הייתי מגלה לכם את המתכון הזה, או מגלה והורגת אתכם שניה אחרי.
בצק עלים דקיק דקיק וקריספי. ערימת תפוחים ואז... אז בא הטוויסט בעלילה, שיישאר לכם בזכרון עד לרגע בו תעצמו עיניים, לא שניה קודם. אסור לוותר על הרוטב הזה, אסור בשום אופן.
אתם יכולים להכין אותו יום קודם, הוא ללא ספק שחקן מפתח בכל המופע הזה.
סיון אכלה אותו בפריז וברוב טובה שיחזרה אותו עבורכם.
השיחזור הבא... בית המקדש!!!יש למה לצפות!
שבת טובה חברים אהובים
רונה


לטארט תפוחים צרפתי:
בצק עלים על בסיס חמאה מופשר
5-6 תפוחים, אני משתמשת בגרני סמית
4 כפות סוכר
לרוטב קרמל מלוח:
3/4 כוס סוכר
מיכל שמנת מתוקה
1 כפית גדושה מלח אטלנטי
להגשה:
אבקת סוכר (לא חובה)
גלידה וניל (לא חובה)


לעבודה:
* בשביל ההגשה היפה הכנתי 2 עיגולי טארט, אבל בדרך כלל אני מרדדת קצת את הבצק ומכסה איתו תבנית שלמה ולא מכינה כמו במקרה זה 2 עיגולים. לבחירתכם. 

1. פותחים את הבצק וחוצים אותו במרכזו. מרדדים קצת כל חצי ובעזרת רינג קורצים עיגול מכל בצק. מניחים על תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה. בעזרת מזלג מחוררים את עיגולי הבצק. מכסים בניילון ניצמד ומכניסים למקרר.


2. מקלפים את התפוחים ומגרענים. חוצים כל תפוח לשניים ופורסים לפרוסות דקות. מניחים את הפרוסות על הבצק, מתחילים מהשפה ונכנסים פנימה למרכז, דואגים שכל הבצק יהיה מוסתר בתפוחים. מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר אם אופים באותו היום, או למקפיא אם אופים מתישהו בעתיד. (הטארט נשמר בפריזר עטוף פעמיים בניילון נצמד ממש הרבה זמן ואין צורך להפשיר לפני שמכניסים לתנור).


3. מחממים תנור ל200 מעלות. חשוב שבזמן שהתנור מתחמם הטארט ישב בקירור, הוא חייב להיכנס לתנור החם שהוא קר. אפשר גם להקפיא בינתיים.
4. כשהתנור הגיע ל200 מעלות, מוציאים את התבניות מקירור, מכסים כל טארט בנייר אפייה משומן קלות ומניחים מעל הנייר "משקולת" בדמות תבנית למשל.


5. אופים את הטארט מכוסה בתבנית 20 דקות, מוציאים את התבנית מהתנור ולוחצים בעדינות על הטארט כך שאם הבצק בכל זאת התנפח (זה קורה לי תמיד) אז הלחיצה תשטיח אותו. מסירים את התבנית ובעדינות את נייר האפייה.


6. מעבירים את התנור לגריל עליון. מפזרים על כל טארט כ2 כפות סוכר ומכניסים לתנור עד שהבצק מסביב משחים והתפוחים מזהיבים. הזמן שזה חקח מאד תלוי בגריל שלכם ובעוצמתו. שימו לב. אצלי זה לוקח דקות ספורות.
7. להגשה, אני מפזרת אבקת סוכר, בעזרת כף מטפטפת את רוטב הקרמל (את היתר מניחה על השולחן, תמיד רוצים עוד) ומגישה עם גלידה וניל.

לרוטב קרמל: 
1. מכינים מחבת, כף עץ, את הסוכר, המלח והשמנת המתוקה  - ליד הגז.
2. מדליקים להבה בינונית ומפזרים כרבע כוס סוכר על המחבת, מחכים שהסוכר ימס ויתחיל להשחים ומוסיפים עוד רבע כוס. מערבבים מידי פעם וכשהסוכר נמס מוסיפים עוד רבע כוס. מערבבים עד שהסוכר נמס ומשחים. מתיזים בעזרת הכף מעט מהסוכר על משטח בהיר או צלחת לבנה לראות את צבעו. כשצבעו קרמל עמוק מוסיפים את השמנת ומערבבים. כשהקרמל "נרגע" מוסיפים את המלח ומערבבים עד שנמס. מעבירים לקערה.





* אפשר להכין את הרוטב אפילו יום לפני ולשמור בקירור ולחמם במיקרו לפני ההגשה.



פורסם לפני שנה: פונדו שוקולד, הכי קל והכי מתאים לחורף שלנו.
פורסם לפני שנתיים: שניצלים מושלמים. הכי הכי. מילה שלי.

Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה