6 בנובמבר 2014

טארט שוקולד ובננות

רונה שוב עסוקה... עניין של סדר עדיפויות... אני טוענת. מזל שלי שהפעם זה קצרצר. גאנאש שוקולד שטבולות בו בננות, דף של בצק עלים מעל, לתנור ולהפוך. אין קל מזה והטעם... אוי הטעם...
שבת קייצית מחכה לנו,
אז תתרכזו באוכל קליל ובקינוח הנפלא הזה,
שבת שלום ובתאבון
סיון




לטארט:
1 מיכל שמנת מתוקה
1/2 כוס סוכר
75 גר׳ שוקולד מריר, משובח כמובן
קורט קינמון
5 בננות גדולות חתוכות די עבהֿ כמו בתמונה
בצק עלים קנוי על בסיס חמאה



לעבודה:
1. מכינים את הגאנאש: מנחיחם בקערה את השוקולד חתוך לקוביות. את השמנת והסוכר שמים בסיר ומחממים מעל להבה בינונית עד שהשמנת מתחילה רק לבעבע בצידי הסיר. מוזגים את השמנת מעל השוקולד ומערבבים בעזרת מטרפה, ככה בעדינות סביב סביב עד שהגאנאש חלק, מוסיפים את הקינמון ומערבבים.
2. מעבירים את הגאנאש לתבנית כמו של טארט טאטן, כזו בקוטר של בערך 26 ס״מ שיכולה להיכנס לתנור. מצופפים את הבננות מעל הגאנאש. מניחים להתקרר.
3. מוציאים את הבצק המרודד מהעטיפה וחותכים אותו בעזרת סכין כך שיהיה במעט גדול יותר מקוטר התבנית שלנו. את עיגול הבצק מחזירים למקרר. תזכרו שבצק עלים אוהב להיכנס לתנור רק כשהוא קר.
4. מחממים תנור ל200 מעלות. מוודאים שהגאנאש הגיע לטמפרטורת החדר ומניחים את הבצק על הבננות. לא למעוך את הבצק על הבננות, רק להניח מעל, לדחוף פנימה את שאריות הבצק מסביב ואם יש יותר מדי שאריות אז לחתוך קודם. לא לשכוח, ממש ממש חשוב לחתוך X באמצע הבצק. ככה יש מקום לאדים לצאת והבצק שלנו יכול להתייבש.
5. אחרי בערך 40 דקות ורק כשהבצק מזהיב וממש ממש יבש, מוציאים מהתנור. מניחים מעל צלחת הגשה, מצמידים טוב טוב והופכים. כן, קצת שוקולד יזל, מעולה...


Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה