20 בנובמבר 2017

אגאדשי טופו שלי

שבת אחת, נכנסתי למטבח ואחרי שהסתיימה ארוחת הבוקר, התחיל לשעמם לי ממש. למה? ככה! כי אוכל ואני מעסיקים אחד את השנייה כבר שנים... באהבה. אז שיחררתי צעקונת: ״באלי אגאדאשי טופו״. לא חלמתי שזה יקרה, ובינינו אני גם לא משתגעת על מרק, אבל כיוון שיש במרק הזה משהו מטוגן ופריך, אז אני כן משתגעת.
פתאום, הבליח רעש גלגלי השיניים המשומנים של המוח הקדחתני של סיווקי, ״יש לי דאשי״ היא מלמלה, קפצה למזווה והשאר הסטוריה. פעמים בשבוע היא שולחת וואטס אפ בואי לאגאדאשי טופו. ככה זה קל וטעים.
המרק מושלם, זמן ההכנה שואף למהיר מאד, אל תחשבו פעמיים, אני כבר חשבתי עבורכם. אנחנו אוהבת ככה, אבל תשמיטו ותוסיפו מה שטוב לכם.
שבת שמחה,
אהבה גדולה,
רונה




מצרכים: ל6 כוסות מרק
למרק:
6 שקיות של אבקת דאשי, ניתן להשיג במעדניות
6 כוסות מים
6 כפות סויה, השתמשנו בדלת נתרן ונטולת גלוטן
6 כפות מירין
6 כפות סאקה
תוספות:
2 חבילות טופו או כמה שאוהבים במרק
5 כפות קמח תפוחי אדמה

כוס אצות וואקאמה יבשות
5 בצלים ירוקים קצוצים
ג׳ינג׳ טרי מגורר, כפית לכל מנה
שמן צ׳ילי
שמן לטיגון עמוק


לעבודה:
1. חותכים את הטופו לקוביות, מניחים על צלחת מרופדת בשכבה כפולה של נייר מגבת, מניחים מעל הטופו עוד שכבה כפולה של נייר מגבת, מניחים צלחת מעל ו״משקולת״, קופסאת שימורים או סיר ריק, משהו שיכביד קצת על הטופו ויגרום להם להגיר נוזלים. כדאי שהטופו ישב ככה לפחות חצי שעה. ייבוש הטופו גורם לו להישאר עם מעטפת פריכה.


2. מכסים את האצות בנדיבות במים פושרים ומניחים בצד.
3. מערבבים את כל מצרכי המרק בסיר, שימו לב לצילום למעלה, עשינו מבחן טעימות לשני סוגי אבקת הדאשי שמצאנו. למרות הבדלים בצבע האבקה ולמרות הבדלים קלים במשקל כל שקית, הטעם ממש דומה. מביאים לרתיחה ומעבירים ללהבה נמוכה.
4. שמים את הטופו בקערה ומפזרים מעל את קמח תפוחי האדמה, מערבבים ומוודאים שכל קובייה מכוסה בקמח. מחממים שמן במחבת, דאגו שגובה השמן יהיה מעט גבוה מגובה קוביות הטופו (אך תשכחו לשים 2 טיפות מים בשמן הקר, וכשהשמן יגיע לטמפרטורת טיגון אידאלית, המים יתפצפצו) אפשר להשתמש במחבת קטנה ולטגן בנאגלות.
להעביר את קוביות הטופו הזהובות לצלחת מרופדת בנייר מגבת.
5. מניחים בכל קערה אצות וקוביות טופו, מוזגים מהמרק מעל. מפזרים בצל ירוק ומניחים את הג׳ינג׳ר מעל ומזליפים שמן צ׳ילי לפי הטעם.




Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה