25 בפברואר 2015

קליפות תפוחי אדמה במילוי גוואקמולה ושמנת חמוצה

אני בעונש. היא שמה אותי בפינה. לא הסכימה בשום אופן לכתוב לי את הפוסט. למה? כי לא טעמה. ביג דיל אמרתי לה. התחלתי להסביר לה איך עשיתי... חוררתי תפוחי אדמה במזלג... ״שקט״ צווחה (היא טובה בזה, בצווחות) ״לא רוצה לשמוע! לא כותבת עד שלא טועמת״, אבל רונה... ניסיתי. ״לא״ שאגה (בזה היא ממש מתמחה). אם הייתה נותנת לי לסיים, היתה מקבלת הבטחה שהפוסט הבא יהיה העוגת לימון עם הפיסטוקים שמבקשת כבר שנה.
אז המתכון הזה נפלא ואם אתם אוכלים בייקון תטגנו אותו טוב טוב ותוסיפו אותו עם הגבינה. תבחרו גבינה חריפה שתוכלו להרגיש אותה מתחת לגוואקמולה ולשמנת החמוצה.
אתם עוד איתי? או שרצתם לחורר תפוחי אדמה?
אוהבות אתכם כאן בבלוג,
סיון ורונה גם


לקליפות תפוחי אדמה:
תפוחי אדמה בגודל בינוני עד קטן, שלמים ושטופים
מעט חמאה מומסת או שמן זית
מלח ופלפל
גבינה חריפה מגוררת, אני השתמשתי בגריאר
גוואקמולה - לינק כאן למתכון
שמנת חמוצה או יוגורט סמיך
בצל ירוק קצוץ לקישוט


לעבודה:
1. מחממים תנור ל200 מעלות. מחוררים עם מזלג את תפוחי האדמה במספר מקומות. מכניסים את תפוחי האדמה לתנור על הרשת של התנור לשעה או עד שהם פריכים מבחוץ ורכים מבפנים. מוציאים ונותנים להתקרר קצת.
2. מעבירים תנור לגריל עליון באותו החום.חוצים לרוחב כל תפוח אדמה ובעזרת כפים מוציאים קצת מהבשר. דואגים להשאיר שוליים ותחתית. הופכים את התפוחי אדמה ומברישים קלות! את הקליפה בחמאה המומסת או בשמן. מסדרים על תבנית אפייה כשהעור כלפי מעלה. מכניסים לתנור למדף העליון למספק דקות ובאמצע לא שוכחים להפוך את התבנית. רק עד שתפוחי האדמה שחומים וקשים. ממש מספר דקות. מוציאים מהתנור ומשאירים אותו דולק.



3. הופכים את תפוחי האדמה ומפזרים קצת מהגבינה המגוררת. ממליחים ומפלפלים.


4. מכניסים לתנור לעוד מספר דקות ושוב הופכים באמצע עד שהגבינה מזהיבה. מוציאים מהתנור ומכבים אותו.


5. מסדרים על צלחת הגשה וממלאים כל קליפה בקצת מהגוואקמולה וקצת מהשמנת החמוצה. מפזרים בצל ירוק וממליחים ומפלפלים. נפלא חמים וגם בטמפרטורת החדר.




פורסם לפני שנה: קרמבל תותים
פורסם לפני שנתיים: צלעות טלה צלויות מעל תפוחי אדמה
פורסם לפני שלוש שנים: מרק תותים צונן עם ענני מרנג






Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


תגובה 1: