11 בספטמבר 2015

עוגת קרפ עם קרם וניל ושזיפים צלויים - משימת שכבות 2015

טוב אני אשאל, אתם ממש לא חייבים לענות.
כזה ראיתם? דמיינתם? טעמתם?
תתקדמו חברים, המטבח של סיון פלוס סיון העלו הילוך. זה אולי נראה מסובך, אבל כאן זה לא מאסטר שף ובמשימת השכבות שלנו אין סטופר.
המתכון של הקרפ קלי קלות, השניים הראשונים יוצאים טיפונת עקומים אבל זה קרה גם למאסטרית, ואם היא נשארה זקופה ובטוחה, תהיו גם אתם.
קרם וניל זה סיפור אחר.  תיגשו אליו נינוחים ומרוכזים, ואם לא תערבבו אותו עם מזלג כמו ההוא ממאסטר שף, הוא יצא לכם כמו פודינג מימי סבתוש המנחמים.
לא לוותר על השזיפים!
לא לוותר על האתגר!
אל תוותרו לעצמכם, תכינו ותהיו גאים בעצמכם כמו שאני הייתי גאה בה.
חג שמח!
הלוואי ורק נשמח ונאהב,
רונה


לעוגת קרפים עם קרם וניל ושזיפים צלויים
לקרם וניל:
2 כוסות חלב אני השתמשתי ב2% לא להשתמש בפחות אחוזי שומן
1/2 כוס סוכר
5 כפות שטוחות קורנפלור
1/2 כפית אבקת וניל אמיתית או 2 כפיות תמצית וניל אמיתית
6 חלמונים
2 שמנת מתוקה להקצפה
לקרפים:
1 וחצי כוסות קמח רגיל
1 כוס סוכר
1/2 כפית מלח
2 ורבע כוסות חלב מינימום 2% אחוזי שומן
6 ביצים בטמפרטורת החדר
1 כף תמצית וניל אמיתית
170 גרם חמאה מומסת
לשזיפים הצלויים:
8-10 שזיפים אדומים פרוסים לפלחים דקים
3 כפות סוכר
2 כפות מיץ לימון טרי
2 כפיות תמצית וניל
1 כף ליקר, השתמשתי בקוואנטרו
אבקת סוכר להגשה


לעבודה:
1. לקרפים: מכניסים את כל המרכיבים למעבד מזון. תזכורת לגבי הקמח: מעבירים את הקמח בעזרת כף לכוס מדידה, לא מנערים ולא דוחסים מסירים את העודף בעזרת סכין. מפעילים את המעבד מזון עד שחלק חלק. מעבירים לקערה.
2. מכינים צלחת או תבנית מרופדת בנייר אפייה בצד. משתמשים במחבת טפלון ממש טובה וללא שריטות בגודל כ24-20 ס״מ. משמנים עם ממש קצת חמאה. מניחים את המחבת על להבה בינונית. מחזיקים את המחבת החמה ביד, גבוה מעל הלהבה ומוזגים ביד השניה את כרבע כוס מהבלילה למחבת, מזיזים את המחבת בתנועה מעגלית לכיסוי המחבת בבלילת הקרפ, מחזירים לאש. ברגע שהקצוות משחימים מרימים בעזרת האצבעות או בעזרת ספטולה קטנה והופכים בעזרת האצבעות כמו בתמונה למעלה. משאירים עוד כחצי דקה ומעבירים לתבנית שהכנו מראש. בדרך כלל הקרפים הראשונים לא יוצאים כל כך יפים ושחומים תראו ותופתעו איך הם משתפרים בהמשך. מניחים את הקרפים אחד על השני, אין חשש להדבקה. אני לא הייתי צריכה להוסיף חמאה למחבת בין הקרפים.


3. מכינים את הקרם וניל: לסיר מכניסים את החלב עם חצי מכמות הסוכר, כלומר רבע כוס והוניל. בקערה בינונית מערבבים היטב בעזרת מטרפה את החלמונים עם הרבע כוס הנותרת של הסוכר והקורנפלור. מחממים את החלב עד שמתחיל לרתוח ומסירים מהאש. בזמן שמערבבים את החלמונים מוסיפים קצת, כרבע כוס מהחלב החם לחלמונים, תוך כדי ערבוב. ממשיכים להוסיף עוד רבע כוס מהחלב החם בהמשך לעירבוב החלמונים. פעולה זו נקראת השוואת טמפרטורות והיא נחוצה על מנת שלא להפוך את החלמונים לחביתה. ממשיכים עוד פעמיים כאלו ומעבירים את החלמונים לסיר החלב. מדליקים מחדש את האש לבינונית ומערבבים עם מטרפה עד שהחלב מסמיך. ברגע שמסמיך מערבבים עוד כדקה, מסירים מהאש ומעבירים למיקסר עם וו המטרפה לקירור.
4. שזיפים צלויים: בקערה מערבבים את השזיפים עם הסוכר, הלימון והוניל. מניחים אותם בצד לכחצי שעה. בינתיים מחממים תנור ל200 מעלות. מכניסים את השזיפים לכ20 דקות עד שהנוזלים מבעבעים והשזיפים מתרככים. מוציאים מהתנור ומערבבים את הכף קוואנטרו לתוך השזיפים.


5. כשהקרם וניל התקרר, מעבירים אותו לקערה, אין צורך לשטוף את המטרפה ואת קערת המיקסר. מעבירים לקערה את 2 השמנות המתוקות ומקציפים לקצף יציב ונעים. מקפלים בעזרת מרית את קרם הוניל לתוך הקצפת ומכניסים לקירור.
השלמת המשימה:
זה הרגע להחליט אם אתם מתכננים להכין עוגה אחת גבוהה כמו שלנו או 2 עוגות נמוכות יותר. פעם הבאה אכין 2 נמוכות.

1. הקרפים מוכנים וכבר התקררו, השזיפים כבר התקררו והקרם וניל במקרר. לוקחים צלחת הגשה לעוגה או שתיים, תלוי כמה עוגות אתם מכינים, ומניחים לידה את הקרפים ואת הקרם וניל. מניחים קרפ אחד על הצלחת הגשה, במרכז הקרפ שמים כרבע כוס מהקרם וניל המוקצף (אני השתמשתי בחצי כוס מדידה ומילאתי אותה כל פעם בחצי מהקרם וניל), בעזרת גב של כף או מרית קטנה מורחים את הקרם וניל על הקרפ - לא עד הקצוות! כמו בתמונה. השכבה של הקרם אמורה להיות שכבה דקה. מסיימים עם קרפ עליון.



2. ממשיכים עם שאר הקרפים ושאר הקרם וניל. מכניסים את העוגה לקירור לפחות לשעה. הקרם וניל צריך להתייצב כדי שאפשר יהיה לפרוס אותו יפה יפה עם סכין של לחם! בלי שהיא תימחץ.
3. מוציאים את העוגה מהמקרר, מפזרים אבקת סוכר על העוגה ומסדרים מסביב את השזיפים הצלויים. מגישים מיד. פורסים לפרוסות דקות בעזרת סכין משוננת כמו של לחם בתנועות ניסור.




קינוחים חגיגים שהתפרסמו בבלוג בעבר:
טופי עם אגוזים ועוגיות לוטוס 
עוגת שקדים ותאנים
טארט נקטרינות הפוך
טארט תפוחים עם רוטב קרמל מלוח
טארט תאנים צנוברים ודבש



Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה