31 בדצמבר 2014

צ׳וקלט ברד פודינג או קוביות לחם אפויות ב פודינג שוקולד. לא היה ולא יהיה!

השאלה שצריכה להישאל היא למה המאסטרית רק עכשיו, אחרי יותר משלוש שנים החליטה לשתף אתכם במתכון הכי הכי הכי שלה. כל פעם היה לה תירוץ אחר... לא ירצו להפריד 10 ביצים... לא ירצו לאפות באמבט מים... לא אוהבים בארץ ברד פודינג... בקיצור קישקשה וקישקשה ואני, שבכלל לא משתגעת על שוקולד לא ויתרתי! הבטחתי לה שלא 10 חלמונים, לא אמבטיית מים ולא קוביות חלה שמנמנות יעמדו בדרככם. כי אפילו אני, חובבת לימון שכמוני בשום פנים ואופן לא עומדת בפני הצ׳וקלט הזה. לא היה ולא יהיה קינוח כזה. המתכון הוא של השף בוליי ממסעדת בוליי הידועה שהיתה פעם בניו יורק. אותו המתכון אחד על אחד. השף בוליי היה אופה אותם ברינגים אישיים, המאסטרית, שתחייה, לא אוהבת מנות אישיות, אוהבת גדול ובאמצע ועם כפות וכשאפשר בידיים. אז זרמתי איתה.
מבינים מה קיבלתם פה?
תקראו את המתכון לפני תחילת העבודה, היא כתבה לאט וברור, אם אני יכולה גם אתם יכולים.
אוהבים אתכם אצלנו בבלוג,
שבת קסומה
רונה


לצ׳וקלט ברד פודינג:
קוביות חלה יבשות, הסבר בהמשך
2 שמנת מתוקה
2 כוסות חלב
1 כוס סוכר
10 חלמונים (לשמור את החלבונים למרנגים, פוסט בקרוב)
240 גרם שוקולד משובח 70%
אבקת סוכר לקישוט


לעבודה:
1. מסירים את הקרום מהחלה ופורסים אותה לפרוסות ואז לקוביות. מוודאים שכמות הקוביות מכסה את השטח פנים של כלי חסין אש בקוטר 28 ס״מ או מלבן בנפח דומה. אני מכינה את הקוביות יום קודם ונותנת להן להתייבש בחוץ, אפשר גם להפעיל תנור על ממש נמוך ולתת להן להתייבש בתנור.
2. שמים בסיר את השמנת, החלב והסוכר. מכינים קערה עם ה10 חלמונים שתוכל להכיל את השמנת והחלב שבסיר. מכינים עוד קערה עם השוקולד השבור לקוביות בפנים ומסננת דקה מוכנה לידו.
3. מחממים את תערובת השמנת, חלב וסוכר עד שרק מתחיל לבעבע ומערבבים. מסירים מהאש ובזמן שמערבבים את החלמונים עם מטרפה מוזגים קצת מהשמנת לחלמונים. מערבבים היטב. מוזגים עוד קצת מהשמנת ומערבבים היטב את החלמונים. זה נקרא להשוות טמפרטורות. עכשיו כבר אפשר למזוג את כל השמנת ולערבב היטב את החלמונים. מוזגים את תערובת חלמונים-שמנת דרך המסננת מעל השוקולד. כנראה שישארו בתוך המסננת גושי חלמונים שאנחנו ממש לא רוצים אותם בפודינג. מערבבים טוב טוב לבלילה חלקה.


4. מסדרים יפה וצפוף את קוביות החלה היבשות בתוך התבנית שבחרנו ומוזגים את הפודינג מעל. עכשיו דואגים שכל הקוביות חלה ״ישתו״ את הפודינג ולכן גם דוחפים אותן אחת אחת לתוך הבלילה ובנוסף - רק עכשיו מחממים תנור ל150 מעלות, כך שיהיה להם לפחות רבע שעה עד שהתנור מתחמם לנוח להן בפודינג.



5. מכינים תבנית שרחבה יותר מהכלי של הפודינג ומניחים את הכלי עם הפודינג בפנים. מכינים כלי קיבול עם מים מהברז. מכניסים את הכלים לתנור (אחד בתוך השני כמובן, כמו בצילום) ולאט ובזהירות ממלאים מים בכלי הגדול יותר כך שהמים יגיעו עד אמצע הגובה של הפודינג. לא מכסים. אופים את הפודינג כ40 דקות עד שעה. איך יודעים שמוכן? אחרי 40 דקות מרימים קוביית לחם אחת ומוודאים את מצב הפודינג, אם נוזלי משאירים עוד קצת ואם הפודינג יציב מוציאים מהתנור. לבדוק כל 5 דקות. לא לאפות יתר על המידה כי אז הפודינג עלול להתפרק.


6. כשמוכן, מוציאים מהתנור ונותנים להתקרר קצת. מפזרים אבקת סוכר ומגישים. הפודינג מצוין שהוא יוצא מהתנור וגם אחרי מספר שעות. אפשר להכניס לחימום קצרצר בתנור בתוך התבנית עם המים. אבל קצרצר. באותה טמפרטורה.



פורסם לפני שנה: עוגת תפוחים ווויסקי
פורסם לפני שנתיים: דג במרינדת מיסו, כמו אצל נובו
פרסם לפני שלוש שנים: פאי תפוח
Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


3 תגובות:

  1. מה כבר לא אמרתי על הקינוח השוקולדי הזה אולי שהוא מושחת?

    השבמחק
  2. אפשר להקפיא את הקוביות לחם?

    השבמחק