7 בינואר 2015

אורז מוקפץ עם ירקות חורפיים ודג

אני אחשוף את האמת על הפוסט הזה (״גם האמת היא אופציה״ אמר עו״ד ידוע שהיה אביה של חברה טובה). אולי אהיה אח״כ מובטלת, אולי לא... ימים יגידו...
מה היה? הייתם אמורים לקבל דג ביין לבן, משהו באמת דה לוקס. אני טיפונת איחרתי וכשהגעתי מצאתי את המאסטרית ממורמרת. אני, שלא אוהבת שמישהו ממורמר וזה לא אני, ניסיתי לברר על מה ולמה. מסתבר שהיד שלה היתה קלה על הטאראגון מה ש״דפק״ את הרוטב כמו מכת נוקאווט בקרב איגרוף. ניסיתי לדובב אותה - נאדה! המירמור בדג דבק גם בה. צרחתי קצת, כדי שלא ישעמם, ואז שינסתי את מותניי והואלתי ברוב טובי לקום (מהפינה הקבועה שלי ליד השיש) ולהכין לכם במו ידיי את המנה המקסימה הזו, עליה לא אתרברב כי אתם תכינו אותה בשניות ותודו לי במהלך השבוע. ותפנימו שזה שהמאסטרית כבר לא אוכלת בשר לא אומר שנתח סטייק אדמדם או חתיכת תרנגולת לא יכולים לבוא נהדר מעל האורז.
שבת מקסימה,
אהבה גדולה,
רונה


למנה המופלאה של רונה:
לאורז:
2 כוסות אורז בסמטי
כף שמן
מלח
לירקות (תהיו יצירתיים ותשתמשו בירקות שיש במקרר):
בצל חתוך לקוביות
ראש סלרי חתוך לקוביות
דלעת חתוכה לקוביות (300 גר׳)
גזר חתוך לקוביות
פרחי כרובית קטנים, 2 כוסות או 300 גר׳
פרחי ברוקולי קטנים, 2 כוסות או 300 גר׳
1 כף מחית קארי אדומה
1 פחית קרם קוקוס
מלח
לימון
לדג:
4-6 פילטים של דניס או דג אחר
קצת שמן
מלח
להגשה (לא חובה):
החלק הירוק של בצל ירוק קצוץ
צ׳ילי אדום פרוס
בוטנים קצוצים
חצאי לימון


לעבודה:
1. מכינים את האורז: מטגנים את האורז בסיר עם השמן, מוסיפים מים ומלח (אני מוסיפה 3 כוסות כי אני אוהבת אורז שהוא קצת קשה) ומבשלים כ20 דקות על אש קטנה.
2. בזמן שהאורז מתבשל שמים במחבת רחבה 3 כפות שמן ומטגנים את כל הירקות עם קצת מלח עד שהצבעים נהיים עזים והם טיפה מתרככים, כ10 דקות.
3. מחממים תנור גריל עליון ל200 מעלות. מסדרים את הדגים עם העור כלפי מעלה, מזליפים קצת שמן על כל דג ומפזרים מלח מעל. מכניסים לתנור ל7 דקות או עד שהעור נחרך והדג מוכן.
4. מוסיפים את המשחת קארי לירקות ומערבבים עם הירקות כ2 דקות. מוסיפים את הקרם קוקוס ומיץ מחצי לימון ומערבבים כ5 דקות, טועמים ומתקנים תיבול. הירקות אמורים להישאר פריכים ובשום אופן לא מושים.
5. מעבירים את האורז המוכן למחבת עם הירקות ומערבבים. מעבירים לצלחת הגשה, עורמים את האורז, מניחים מעל את הדגים ומפזרים את הבצל ירוק, צ׳ילי ובוטנים. מגישים עם חצאי לימונים.



פורסם לפני שנה: בוריק במילוי בננות
פורסם לפני שנתיים: קרם קינמון ואניס
פורסם לפני שלוש שנים: אורז פרסי





Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


תגובה 1: