2 בדצמבר 2015

תותים עם זביונה קוואנטרו, יומולדת 4 לבלוג.

הנה קינוח שישאיר אתכם פעורי פה. אם אתם טיפטיפונת מתקדמים, מעריכים ניחוחות ונוכחות של אלכוהול, זה בול בשבילכם. תראו את התבנית שסיווקי הכינה עבור פוסט זה. תבנית בלון לכבוד יומולדת 4 של הבלוג שלנו. השקיעה המאסטרית!
הרגשתי במסעדה איטלקית משובחת, ושכל הדבר הזה נעשה במיוחד עבורי. מה שנכון!!! התותים נשארים פריכים, הזמן בגריל הוא אמיתי לגמרי (דקות ספורות), תשומת הלב היחידה היא בהכנת הזביונה  (חשוב להסמיך אותו, אחרת יוצא נוזלי...).
שתהיה לכם שבת נינוחה וטובה,
אהבה גדולה,
רונה


לתותים בזביונה קוואנטרו:
המתכון מתאים לכלי בקוטר של 20 ס״מ, אז תבחרו כלי שנכנס לתנור ומיד יוצא לשוחלן. כלי יפה.
כ400 גרם תותים, חצויים, אם גודלים אז לרבעים לאורך.
4 חלמונים
2 חלבונים
6 כפות סוכר (מופרדות ל2+4)
1/2 כפית מלח
1/2 כפית תמצית וניל
1/2 כוס קוואנטרו או כל ליקר אחר שאוהבים
אבקת סוכר להגשה


לעבודה:
1. מחממים תנור לתוכנית גריל (חום עליון) ל200 מעלות. מסדרים את התותים בכלי ומכניסים לתנור לכ3 דקות בלבד. מוציאים את התותים ומשאירים את התנור דולק. 
2. בסיר קטן שמים את החלמונים, 4 כפות סוכר, מלח ואלכוהול. מדליקים להבה בינונית ובעזרת מטרפה קטנה מערבבים ללא הפסקה עד שהבלילה מסמיכה ככה שכשמעבירים את המטרפה על קרקעית הסיר, רואים את תחתית הסיר ולוקח זמן עד שהזביונה מכסה את הסיר (ראו תמונה למטה), בערך 5 דקות. שימו לב - אם הזביונה לא תסמיך מספיק הקרם יצא נוזלי מדי וללא נפח. מסירים מהאש, מוסיפים את הוניל וממשיכים לערבב עוד כ2 דקות.





3. מקציפים את 2 החלבונים עם 2 כפות הסוכר הנותרות עד לקצף יציב אבל רך. מעבירים את הקצף מעל החלמונים ומקפלים בעדינות. מוזגים את הזביונה מעל התותים לכיסוי ומכניסים לתנור ל2-3 דקות. אצלי הגריל מאד חזק אז אני משאירה את הדלת פתוחה ועומדת על המשמר שלא יישרף. מוציאים מהתנור, מפזרים אבקת סוכר ומגישים מיד.




 לינקים למתכונים משנים קודמות:
לפני 4 שנים: אורז פרסי
לפני שלוש שנים: גוואקמולה
לפני שנתיים: מרק דלעת עם הפתעות
לפני שנה: עוגת שוקולד בסיר אחד





Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


תגובה 1: