13 בדצמבר 2016

טארט טאטן

טארט טאטן! תגידו: ״נו יופי, אין בשורה...״ ואני אומרת - יש!
זו העוגה הכי שווה ביקומים כולם, אי אפשר לעמוד בפניה, אין דרמה סביב ההכנה שלה, אבל בזמן שהיא על האש, יש לתת לה את מלוא תשומת הלב, אבל ממש מלוא, הכי מלוא.
הגאונה (תחשבו לבד מי משתינו), הוסיפה גרד תפוז לבצק שעוד קודם היה מושלם. ואם כל זה לא מספיק לכם, אז לכו תנוחו, נשוחח כשתהיו עירניים יותר.
עוגה מנחמת ליום של חורף. תכינו שתיים, לא ישאר ממנה פירור. אני התרעתי.
שתהיה שבת חמימה ונעימה,
אהבה גדולה,
רונה


לטארט טאטין:
מחבת טפלון שיכול להיכנס לתנור בקוטר 28 ס״מ
חצי בצק פריך מושלם לינק כאן - ממליצה מאד להוסיף לבצק בשלב הקמח קליפת תפוז מגורדת
6-8 תפוחים (תלוי בגודל) חמוצים מסוג גראני סמית ורק אלו!!!
70 גרם חמאה
1/2 כוס סוכר
מקל וניל או קמצוץ של פירורי מקל וניל (לא חובה)
חצי כוס מים

לעבודה:
1. בזמן שהבצק מצטנן לו במקרר, הוא חייב להיות במקרר לפחות חצי שעה! מקלפים את התפוחים וחוצים לארבע פלחים נקיים מגרעינים.
2. חותכים את החמאה לקוביות ושמים במחבת עם הסוכר והבפנוכו של תרמיל הוניל או קמצוץ מהפירורים. מדליקים להבה נמוכה/בינונית רק עד להמסה, תוך כדי ערבוב.


כשהחמאה נמסה והאש עדיין דולקת, מניחים את התפוחים, הצד המעוגל כלפי מטה, בצורה מעגלית ובצפיפות יתרה. התפוחים מגירים נוזלים ומתכווצים כך שתוכלו להוסיף עוד פלח או שניים במהלך הקירמול. נותנים לסוכר להתקרמל לאט לאט, לא מגבירים את האש ודואגים מדי פעם לסובב את המחבת כך שהקירמול יתפשט בצורה שווה. כשהקרמל נראה חום ויפה, לוקחים טיפה בעזרת מזלג ומניחים אותה על משטח לבן ובודקים אם הצבע באמת חום עמוק. רק שהצבע חום ויפה מוזגים חצי כוס מים על התפוחים.
3. מבשלים את התפוחים, שוב תוך כדי סיבוב המחבת מדי פעם, עד שכמעט כל המים מתאדים. דקות ספורות. הבישול מרכך קצת את התפוחים ומרטיב את הקרמל שיהיה יותר נוזלי. מכבים את האש. ומביאים את המחבת לטמפרטורת החדר. מעבירים סכין מתחת לתפוחים שבשולי התבנית לוודא שאף תפוח לא נדבק לשוליים.
4. מחממים תנור ל200 מעלות. מוציאים את הבצק המושלם מהמקרר ומרדדים אותו על משטח מקומח קלות לעיגול קצת גודל יותר מקוטר המחבת. מקפלים את הבצק לארבע ובעדינות מניחים את הבצק על התפוחים ופותחים את הקיפולים.



חותכים את שולי הבצק כך שיתאים לתבנית. חורצים בעזרת סכין X במרכז הבצק ומכניסים לתנור החם לכחצי שעה או עד שהבצק אפוי ויבש כולו.




5. מיד שהטארט יוצא מהתנור מניחים עליו צלחת הגשה ובעזרת כפפות או מגבת הופכים את הטארט על הצלחת ומרימים את המחבת. אם יצא ואיזה תפוח נדבק לתבנית, משחררים אותו ומניחים אותו במקומו על הטארט. מגישים חם או בטמפרטורת החדר.

אפשר להכין את הטארט טאטין עד לשלב הנחת הבצק על התפוחים, לעטוף היטב בניילון נצמד ולהקפיא עד מועד האפייה. מכניסים את הטארט לתנור היישר מהמקפיא.



פורסם לפני 5 שנים: פאי תפוח
פורסם לפני 4 שנים: דג במרינדת מיסו
פורסם לפני שלוש שנים: ריקוטה צלויה עם צ׳ילי
פורסם לפני שנתיים: צ׳וקלט ברד פודינג
פורסם לפני שנה: כדורי שוקולד מופלאים
Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה