20 בינואר 2017

בר ים צלוי על אורז ירוק עם רוטב קארי צהוב

תראו... בגדול, היא תמיד מעצבנת אותי, או מיד בהתחלה, או בסוף, או בין לבין, אבל הפעם, פריקת העצבים והצרחות משני הכיוונים עשו פלאים לתוצאה הסופית.
לא היה תכנון מוקדם. היו דגים טריים, היה אורז והיו עשבים שוטים.
אז נתחיל מהמאסטרית שקנתה דגים משובחים (וואוו...) וקשקשה שאני לא יודעת להכין אורז כמוה (מי ישמע). נמשיך בזה שהכנתי אורז מעולה, את הרוטב החריף, את הקארי הצהוב ואת העמדה של המופע כולו.
התוצאה מונחת לפניכם,
תאמינו או לא זאת אחת הארוחות המשובחות, קלילות ובעלות כמה כוכבי מישלן, לא פחות!
שתהיה לכם שבת טובה, נעימה וטעימה, אהבה גדולה,
רונה


לדג הצלוי על אורז... 2 פילטים גדולים של בר ים, גם דניס מהים מעולה, אפשר יותר דג כמובן
אורז מבושל מכוס וחצי אורז בסמטי
לימון חצו לשניים וכל חצי לפלחים, עם הקליפה
מעט שמן זית ומלח
לרוטב הירוק:
1 כף שמן
פלפל ירוק חריף ללא הגרעינים, חתוך גס
חופן תרד טרי
מיץ מלימון אחד, בערך 4-5 כפות
5 בצלים ירוקים, חתוכים גס
2 כפות שמן
2 כפות מים
לרוטב קארי הצהוב: 
1 מקל, למון גראס חתוך גס ומעוך בעזרת גב סכין גדולה
אצבע ג׳ינג׳ר, פרוסה לפרוסות ואחכ למקלונים
2 כפות, משחת קארי צהובה
400 מל, קרם קוקו
200 גרם, תרד טרי
מיץ לימון 1-2 כפות לפי הטעם
מלח


לעבודה:  
את כל ההכנות לארוחה זו אפשר להכין מראש, את האורז הירוק, את הקארי הצהוב - רק לחכות עם התרד ולהכניס אותו לקארי דקות ספורות לפני ההגשה וכמובן לדאוג שהדג יהיה טרי, שטוף ומנוגב היטב.
1. הרוטב הירוק - מכניסים את כל המרכיבים למעבד מזון או לויטמיקס ומרסקים עד שיש נוזל כמעט חלק. הטעם אמור להיות טיפי מריר מהתרד, חריף מהפלפל הירוק וחמצמץ מהלימון. אל דאגה, מערבבים את הרוטב באורז והוא מאבד מטעמו העז.
2. מערבבים את האורז המוכן עם הרוטב, תתחילו בחצי מהרוטב, תטעמו ותמשיכו עד שהטעם של הרוטב הירוק מורגש היטב. מפזרים את האורז על תבנית אפייה.
3. רוטב הקארי -  מחממים את השמן בסיר בינוני, מעל להבה בינונית. מוסיפים את הג׳ינג׳ר והלמון גראס ומטגנים קלות, מוסיפים את מחית הקארי ומועכים אותה בעזרת כף עץ, ומערבבים כ2 דקות. מוסיפים את קרם הקוקוס ומערבבים עד שחלק. מוסיפים מיץ לימון ומלח, טועמים ומתקנים תיבול. את עלי התרד מוסיפים בסמוך להגשה, מוסיפים אותם לרוטב החם ומערבבים עד שמתרככים קצת.
4. מחממים תנור גריל או חום עליון ל220 מעלות. מניחים את הדגים על האורז, מפזרים את פלחי הלימון סביב הדגים, מטפטפים קצת שמן זית על הדגים ומפזרים מלח ופלפל. מכניסים לתנור לכ10 דקות, תלוי בעובי נתחי הדגים. מגישים מיד בליווי רוטב הקארי.



פורסם לפני חמש שנים: טרייפל עם תותים
פורסם לפני ארבע שנים: סאטה עוף ברוטב בוטנים
פורסם לפני שלוש שנים: מולים ברוטב אסייאתי
פורסם לפני שנתיים: עוגיות התותים המופלאות של לייזה פאנלים
פורסם לפני שנה: קאייזרשמארן - פנקייק אוסטרי



Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


6 תגובות:


  1. Piece of writing writing is also a excitement, if you know after that you can write if not it is complex to write. outlook login

    השבמחק
  2. Paying a land-transfer tax is commonly required with the buyer upon the closing of the real estate transaction. mortgage calculator This lets you know exactly how much home you'll be able to afford so that you don't waste time looking at properties which are outside your budget range. mortgage calculator

    השבמחק
  3. Thank you for this fantastic work. Wish to travel to Kenya, to enter you need to apply for kenya single entry visa online. This visa is allow visitor to enter country once but can stay up to 90 days.

    השבמחק
  4. Hello friends, this is really great.Many people ask how to fill out a Turkish visa application. You can fill online your Turkey visa application form within 5 to 10 minutes. You can read all the info on our Turkey visa website.

    השבמחק
  5. I am impressed with how nicely you described this subject in your article; it is a worthwhile article for us. There is good news for travelers around the world interested in traveling to Myanmar: Myanmar e visa is open now and easy to access online from the Date of 1st april 2022.

    השבמחק
  6. Thank you for your valuable and useful information through The blog. I am admiring the way you shared the relevant, precious, and perfect information.I just inform you, We provide software services and support help the customer to eliminate complex forms of lengthy processes, speedily and simple, Easy, user-friendly application processes. If you have any queries related to Chatbot and Conversational AI then visit our website you will get complete information related to your query.

    השבמחק